728 x 90

بیانیهٔ کمیتهٴ نمایندگان پارلمان رومانی: رژیم آ‌خوندها جلاد قتل‌عام۶۷ را برای سرکوب هر چه بیشتر روی کار آورده است

بیانیه کمیته نمایندگان پارلمان رومانی
بیانیه کمیته نمایندگان پارلمان رومانی
  • بیانیهٔ کمیتهٴ نمایندگان پارلمان رومانی:
  • رژیم آ‌خوندها جلاد قتل‌عام۶۷ را برای سرکوب هر چه بیشتر روی کار آورده است.
  • ما جامعهٔ جهانی را فرا می‌خوانیم رئیسی جلاد را به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران به‌رسمیت نشناسند و با او ملاقات نکنند.

بیانیهٔ کمیتهٴ نمایندگان پارلمان رومانی:

رژیم آ‌خوندها از چهل سال پیش تاکنون، امروز در ضعیف‌ترین شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود قرار دارد. به‌همین دلیل در مقابل اعتراضات اجتماعی و اقبال اپوزیسیون ناگزیر از تک‌پایه کردن رژیم و آوردن جلاد قتل‌عام سال۶۷ برای سرکوب هر چه بیشتر شده است. سرکوب‌های سال‌های قبل و کشتار جوانان معترض در کف خیابان‌ها خشم مردم را برافروخته و این نارضایتی، خود را در تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری به‌نمایش گذاشت. انتخاباتی که از سوی مقاومت ایران تحریم شده بود و مقامات رژیم اعلام کردند کسانی که انتخابات را تحریم کنند در جبهه مجاهدین خلق قرار دارند. اما اکثریت قریب باتفاق مردم به‌درستی انتخاب کردند و انتخابات را تحریم کردند.

آنچه امروز در ایران شاهدیم مغایر با خواست عموم مردم است. ایرانیان خواهان دموکراسی، جدایی دین و دولت، کثرت گرایی و برابری حقوق شهروندان در زمینهٔ مذهبی، ملیت، جنسیت و اجتماع هستند. آنها خواهان همان چیزی هستند که به‌طور مشروح در برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی به‌عنوان منشور آزادی‌های بنیادین اعلام شده است.

رژیم استبدادی آخوندها برای جلوگیری از گسترش اعتراضات اجتماعی و خانه‌نشین‌کردن معترضان، مردم ایران را در مقابل ویروس کرونا بی‌دفاع گذاشته و تاکنون بیش از سیصد هزار نفر بر اثر این ویروس کشته شده‌اند و تا به‌امروز کمتر از ۳درصد مردم واکسینه شده‌اند. هم‌چنانکه خانم مریم رجوی (اعلام کرد)، ابراهیم رئیسی جلاد با افتخار کردن به جنایت‌هایش علیه بشریت درصدد ادامهٔ آنهاست. رئیسی و خامنه‌ای از سرنگونی گریزی ندارند. آنها باید در برابر عدالت قرار گیرند.

ما جامعهٔ جهانی را فرا می‌خوانیم که از تغییر دمکراتیک در ایران توسط شورای ملی مقاومت ایران تنها آلترناتیو سازمان‌یافته، حمایت کنند و رئیسی جلاد را به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران به‌رسمیت نشناخته و با او ملاقات نکنند.

رئیس کمیتهٴ نمایندگان پارلمان رومانی، رومئو نیکوآرا

(کمیته نمایندگان پارلمان رومانی ۵تیرماه ۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a33da599-5689-49eb-87ad-64b7c50b9b5c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات