728 x 90

بیانیهٔ کمیتهٴ بین‌المللی پارلمانترها برای یک ایران دمکراتیک: ما انگلستان و سایر کشورهای اروپا را به محکوم کردن رژیم ایران به‌خاطر سرکوب اعتراضات فرا می‌خوانیم

بیانیهٔ کمیتهٴ بین‌المللی پارلمانترها برای یک ایران دمکراتیک
بیانیهٔ کمیتهٴ بین‌المللی پارلمانترها برای یک ایران دمکراتیک

بیانیهٔ کمیتهٴ بین‌المللی پارلمانترها برای یک ایران دمکراتیک

  • ما انگلستان و سایر کشورهای اروپا را به محکوم کردن رژیم ایران به‌خاطر سرکوب اعتراضات در خوزستان و دیگر شهرهای ایران فرا می‌خوانیم.
  • انگلستان باید مجازاتهایی را علیه سران رژیم از جمله رئیسی تحت تحریم‌های مگنیتسکی انگلستان و اتحادیه اروپا اعمال کند.

 

  • باب بلکمن نمایندهٔ پارلمان و رئیس مشترک کمیتهٴ بین‌المللی پارلمانترها برای یک ایران دمکراتیک
  • دیوید جونز نمایندهٔ پارلمان، وزیر پیشین ولز و برگزیت
  • استیو مک‌کیب نماینده پارلمان، ناظم پیشین پارلمانی در دولت کارگر
  • پرفسور لرد آلتون، عضو مجلس اعیان انگلستان

 

بیانیه

نمایندگان پارلمان (انگلستان) قتل معترضان در ایران را محکوم می‌کنند و از دولت انگلستان مصرانه می‌خواهند رژیم را به‌خاطر این سرکوب مرگبار مورد حسابرسی قرار دهد. کمیتهٴ بین‌المللی پارلمانترها برای یک ایران دمکراتیک، سرکوب تظاهر کنندگان در استان خوزستان و شهرهای دیگر ایران و هم‌چنین اقدام (رژیم) در قطع اینترنت را قویاً محکوم می‌کند.

بنا بر گزارشها از ایران و شبکهٔ جنبش مقاومت ایران، شورای ملی مقاومت ایران، نیروهای امنیتی رژیم با استفاده از مهمات جنگی دست‌کم ۱۲نفر را کشته و بسیاری دیگر را مجروح کرده‌اند و برای متفرق‌کردن تظاهر کنندگان از گاز اشک‌آور و آب‌پاش استفاده کردند. به‌رغم این سرکوب وحشیانه و بستن اینترنت در این استان، تظاهرات سراسری ادامه یافته و به شهرها و استانهای دیگر با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه‌ای» گسترش می‌یابند.

رژیم ایران به‌جای انجام کارهای ضروری برای تأمین نیازهای اولیهٔ مردم مانند آب و برق و به‌کار بردن سیاست‌ها برای بهبود شرایط زندگی آنها، با شلیک به‌مردم و قتل و کشتار معترضان پاسخ می‌دهد.

در اثر سیاست‌های شرورانه رژیم ثروت ایران برای تشدید سرکوب، جنگ‌افروزی در منطقه، صدور تروریسم و دنبال‌کردن برنامه‌های اتمی و موشک بالستیک به‌هدر رفته است.

کمیتهٴ ما دولت انگلستان و دیگر دولتهای اروپا را فرامی‌خواند که رژیم را به‌خاطر سرکوب اعتراضات مشروع مردم در استان خوزستان و شهرهای دیگر ایران محکوم کنند

ابراهیم رئیسی که به‌عنوان یک متجاوز به‌حقوق‌بشر شناخته شده قرار است رئیس‌جمهور رژیم ایران شود.

انگلستان باید هم‌چنین با متحدان بین‌المللی و اروپایی‌اش برای اعمال حداکثر فشار بر رژیم از طریق ممنوعه‌کردن سپاه پاسداران که اهرم سرکوب در داخل و فعالیت‌های شرورانه رژیم در خارج است در تمامیت آن کار کند و مجازاتهایی را علیه سران رژیم از جمله رئیسی تحت تحریم‌های مگنیتسکی انگلستان و اتحادیه اروپا اعمال کند.

این اقدامات از حمایت بسیار قوی در پارلمان انگلستان برخوردار است و کمیتهٴ امور خارجی این پارلمان در گزارش خود در ۱۶دسامبر ۲۰۲۰، آن‌را توصیه کرد.

(بیانیه کمیته بین‌المللی پارلمانترها برای ایران دمکراتیک: ۶مرداد۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ff53b9c-bb3b-4e0f-8c58-6c3cb21640a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات