728 x 90

بیانیه ۳۰تن از اعضای مجلسین اعیان و عوام از حزب محافظه‌کار در حمایت از قیام سراسری مردم ایران

پارلمان انگلستان
پارلمان انگلستان

پارلمان انگلستان - بیانیه ۳۰تن از اعضای مجلسین اعیان و عوام از حزب محافظه‌کار –حزب حاکم انگلستان در حمایت از قیام سراسری مردم ایران

 

سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرات به رهبری زنان و جوانان را محکوم می‌کنیم و از دولت انگلستان می‌خواهیم حق مردم ایران برای تغییر رژیم را به‌رسمیت بشناسد

 

کانون‌های شورشی و اپوزیسیون سازمان‌یافته به رهبری سازمان مجاهدین با ریسک‌پذیری در سازمان دادن و تداوم این قیام و مقاومت در برابر سرکوب نقش جدی ایفا می‌کنند

در جریان کنفرانس حزب محافظه‌کار انگلستان در بیرمنگام که روز ۴مهر برگزار شد، ۳۰تن از نمایندگان این حزب در دو مجلس اعیان و عوام انگلستان طی بیانیه‌یی همبستگی خود را با قیام مردم ایران اعلام کردند و سرکوب وحشیانه قیام‌کنندگان توسط رژیم آخوندی را محکوم کردند. در این کنفرانس هیأتی از مقاومت ایران نیز شرکت داشت.

باب بلکمن عضو مجلس عوام رئیس مشترک کمیته بین‌المللی پارلمانترها برای ایران دمکراتیک و عضو برجسته کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران با صدور یک اطلاعیه مطبوعاتی اعلام کرد

در جریان کنفرانس حزب محافظه‌کار انگلستان نمایندگان هر دو مجلس از دولت بریتانیا می‌خواهند که خواسته مردم ایران برای تغییر را به‌رسمیت بشناسد و از قیام مردم ایران حمایت می‌کنند. ۳۰ نماینده مجلس عوام و مجلس اعیان و همتایان خود در کنفرانس حزب محافظه‌کار در بیرمنگام از بیانیه کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران از قیام ایران حمایت کردند.

امضاکنندگان بیانیه تأکید کردند دولت انگلستان باید تلاشهای بین‌المللی برای پایان دادن به مصونیت از مجازات در ایران را از طریق سازمان ملل رهبری کند. نمایندگان مجلس عوام و مجلس اعیان خاطرنشان کردند که «مردم ایران یک آلترناتیو دمکراتیک دارند که اهداف آن در برنامه ده ماده‌ای که توسط خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران اعلام شده، ذکر شده است. "این جایگزین شایسته حمایت همه‌جانبه است" و از دولت بریتانیا خواستند تا آن را به‌رسمیت شناخته و از پلتفرم دمکراتیک خانم رجوی حمایت کند.

 

متن بیانیه ۳۰تن از نمایندگان حزب محافظه‌کار انگلستان در حمایت از قیام سراسری مردم ایران از این قرار است:

مرگ مهسا امینی، زن ۲۲ساله اهل کردستان ایران که به بهانه بدحجابی در تهران دستگیر و در اثر ضرب و شتم پلیس کشته شد، جرقه دور جدیدی از قیامها را در ایران زده است.

از اواسط شهریور، اعتراضات و قیامهای ضد رژیم به رهبری زنان و جوانان به تمام استانهای ایران گسترش یافته است. تظاهر کنندگان شعارهایی سر می‌دهند که سران رژیم و تمامیت دیکتاتوری مذهبی را هدف قرار می‌دهد، که نشان‌دهنده تمایل مردم ایران برای تغییر دمکراتیک است.

کانون‌های شورشی و اپوزیسیون سازمان‌یافته به رهبری سازمان مجاهدین خلق ایران برای ایفای نقشی حیاتی در سازماندهی و تداوم این اعتراضها در حالی که جبهه مقاومت علیه سرکوب را تشکیل می‌دهند، خطرات جدی را به جان می‌خرند.

نیروهای سرکوبگر گاز اشک‌آور و گلوله جنگی به سمت تظاهر کنندگان شلیک می‌کنند، رژیم اینترنت را قطع کرده است.

با توجه به این حقایق ما امضاء کنندگان این بیانیه، به سازمان ملل متحد، کشورهای عضو آن و سایر سازمانهای بین‌المللی فراخوان می‌دهیم:

  1. چشم‌انداز تغییر در ایران هرگز به این اندازه نزدیک نبوده است. وقت آن است که حق مردم ایران برای دفاع از خود با هر وسیله‌ای که لازم باشد و برای سرنگونی این رژیم را به‌رسمیت بشناسیم.
  2. کشتار تظاهر کنندگان در ایران را قویاً محکوم کرده و اقدامات عاجل برای توقف این سرکوب را انجام دهید. پرونده جنایات این رژیم باید به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع شود و مسئولان این جنایات به‌ویژه خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم و ابراهیم رئیسی به دست عدالت سپرده شوند.
  3. دسترسی مردم ایران به اینترنت آزاد تضمین شود.
  4. مردم ایران از یک آلترناتیو دمکراتیک برخوردارند که اهداف آن در برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت متبلور می‌شود و شایسته همه گونه حمایت است.
  5. هر گونه گفتگو یا برخورد با رژیم ایران یا ادامه روابط با آن باید مشروط به آزادی همه دستگیر شدگان در جریان قیام اخیر باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15df3b2d-bc8e-4c2d-bbcf-1dc1ea2ab69c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات