728 x 90

بیانیه ۲۲۶عضو مجلس ارتجاع: دولت حق ندارد اجرای مصوبه مجلس را به تأخیر بیندازد

مجلس ارتجاع - سوم اسفند۹۹
مجلس ارتجاع - سوم اسفند۹۹

بیش از ۲۲۰ عضو مجلس ارتجاع روز یکشنبه سوم اسفند در بیانیه‌یی تأکید کردند دولت روحانی به‌هیچ‌وجه حق ندارد مصوبهٔ مجلس برای توقف پروتکل الحاقی و بازرسی‌ها را به‌تأخیر بیندازد. در این بیانیه تأکید شده است مصوبه مجلس درباره لغو تحریم‌ها باید از ۵ اسفندماه اجرا شود.

در بیانیه اعضای مجلس ارتجاع درباره توافق ۲۰۱۵ برجام و تحریم‌های آمریکا آمده است: قرار بوده است در روز اجرا یعنی ۲۷دی ۱۳۹۴ تحریم‌های بانکی و نفتی برداشته شود متأسفانه بر مقدار این تحریم‌ها افزوده شده است، افزایش تحریم‌ها به بهانه‌های مختلف که از زمان اوباما، از زمان اوبامای دموکراتیک آغاز شده بود منجر به خروج ترامپ جمهوری‌خواه از برجام در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ شد.

در همین روز روزنامه حکومتی جهان صنعت نوشت: از فردای اعلام دستور کار جدید دولت بایدن که برای بازگشت به برجام صورت گرفت، ما شاهد موجی از برجام‌هراسی و برجام‌ستیزی از سوی برخی از تریبونها و جریانهای دست راستی بوده‌ایم. این جریانها و تریبونها با استفاده و به‌کار‌گیری استعاره‌هایی چون «حرف خالی»، «آب‌نبات نسیه»، «فریب نخورید» و سرانجام «نداشتن وجود خارجی» تلاش داشتند اقدامات و دستور کار جدید دولت بایدن را از حیز انتفاع خارج کنند و آن را هم‌چون آوای دهلی بدانند که شنیدن آن فقط از دور خوش است. البته با نوع سمت و سو‌ها و جهت‌گیریهایی که از این جریانها سراغ داریم، اگر اقدامات و دستور کار جدید دولت بایدن معطوف به راستی‌آزمایی باشد، آنان ابایی ندارند که بخواهند با برخی از اقدامات تحریک‌آمیز مانند موشک‌پرانی‌های نابهنگام، سیگنال و پالس‌های رماننده‌ای برای طرف مقابل یعنی واشنگتن و تروئیکای اروپایی برجام ارسال کنند تا برجام معطوف به نتیجه نشود. آن‌گونه که از سطح مواضع این جریانها و در رأس همه آنان اصول‌گرایان رادیکال پیداست، برجام روحانی نه‌تنها همانند معاهده ترکمنچای ننگین بلکه به‌معنی دادن باج به کدخداست. هم‌چنین آنان برجام را خطر بزرگی برای منافع خود می‌بینند و اگر روزی فرش برجام‌ستیزی از زیر پای آنان کشیده شود، چه بسا آنان حرف دیگری برای گفتن ندارند. بنابراین تحت این شرایط آنان چاره‌ای جز برجام‌هراسی و برجام‌ستیزی نمی‌بینند که پیوسته تمایل دارند بر طبل آن بکوبند.

روزنامهٔ حکومتی رسالت نوشت: اکنون، همان اهداف و استراتژی‌های (ترامپ) در دوران بایدن نیز وجود دارد و بازیگران اروپایی نیز نقش همان «کاتالیزور» ایالات متحده را در تکمیل پازل راهبردی ضد نظام دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0922beb6-c032-4f7d-9c78-70542cd6a8f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات