728 x 90

بیانیه ۱۰۰تن از نمایندگان مجمع پارلمانی شورای اروپا در حمایت از قیام مردم ایران

بیانیه ۱۰۰تن از نمایندگان مجمع پارلمانی شورای اروپا در حمایت از قیام مردم ایران
بیانیه ۱۰۰تن از نمایندگان مجمع پارلمانی شورای اروپا در حمایت از قیام مردم ایران
  • بیانیه ۱۰۰تن از نمایندگان مجمع پارلمانی شورای اروپا
  • از اعتراضات مردم ایران حمایت کنید، جامعهٔ بین‌المللی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید حق مردم ایران را برای مقاومت در برابر سرکوب و دفاع از خود به‌رسمیت بشناسد.
  • کانون‌های شورشی و شبکه مجاهدین خلق نقش حیاتی در سازماندهی، گسترش و ادامه اعتراضات در سراسر ایران دارند. در قتل‌عام ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی در سال۱۹۸۸، ۹۰درصد آنها طرفداران مجاهدین بودند.
  • رؤسای ۱۲هیأت پارلمانی از کشورهای مختلف، رئیس گروه لیبرالها و لیبرال دمکراتها در شورای اروپا، حدود ۱۰تن از معاونین رئیس گروه‌های بزرگ پارلمانی، نخست وزیر سابق یونان و چندین گزارشگر شورای اروپا در میان امضاکنندگان بیانیه هستند.
  • مجمع پارلمانی شورای اروپا از کشورهای اروپایی و جامعه بین‌المللی می‌خواهد حق مردم ایران برای مقاومت در برابر سرکوب و دفاع از خود را به‌رسمیت بشناسد و امکان دسترسی به اینترنت را برای مردم ایران فراهم کند.

بیانیه ۱۰۰تن از نمایندگان مجمع پارلمانی شورای اروپا

۱۰۰تن از نمایندگان مجمع پارلمانی شورای اروپا در حمایت از قیام مردم ایران:

۱۰۰تن از نمایندگان مجمع پارلمانی شورای اروپا طی بیانیه‌یی با عنوان «از تظاهرات مردم ایران حمایت کنید»، قتل و دستگیری قیام‌کنندگان را محکوم کردند. آنها از کشورهای اروپایی و جامعه بین‌المللی خواستند حق مردم ایران برای مقاومت در برابر سرکوب و دفاع از خود را به‌رسمیت بشناسد و امکان دسترسی به اینترنت را برای مردم ایران فراهم کنند. این بیانیه توسط رؤسای ۱۲هیأت پارلمانی از کشورهای مختلف شامل: رئیس گروه لیبرالها و لیبرال دمکراتها در شورای اروپا و حدود ۱۰تن از معاونین رئیس گروه‌های بزرگ پارلمانی امضا شده است. از جمله گروه حزب مردم ای پی پی، گروه سوسیالیست‌ها و گروه محافظه کاران. هم‌چنین نخست‌وزیر سابق یونان و چندین گزارشگر شورای اروپا در میان امضا کنندگان هستند.

 

بیانیه ۱۰۰تن از نمایندگان مجمع پارلمانی شورای اروپا به این شرح است:

از اواسط شهریورماه، موج جدید قیامها زمانی آغاز شد که مهسا امینی، زن ۲۲ ساله‌ای در تهران به بهانه بدحجابی دستگیر و به طرز وحشیانه‌ای توسط پلیس سرکوبگر به‌قتل رسید. اعتراضات و قیامها در سراسر ایران در تمام ۳۱استان و دهها دانشگاه گسترش یافت. نیروهای سرکوبگر (سپاه) به سمت معترضان گلوله‌های جنگی شلیک می‌کنند. گزارش‌شده است که بیش از ۴۰۰ تظاهر کننده کشته و ۲۰۰۰۰نفر دستگیر شده‌اند. آنها شعارهای "مرگ بر خامنه‌ای"و"مرگ بر دیکتاتور" سر می‌دادند و به‌دنبال سرنگونی رژیم بودند.

رژیم با ایجاد اختلال در اینترنت، از انتشار اخبار و تصاویر اعتراضات و جنایتهای مأموران حکومتی جلوگیری می‌کند.

کانون‌های شورشی و شبکه مجاهدین خلق در داخل ایران نقش حیاتی در سازماندهی، گسترش و ادامه اعتراضات در سراسر ایران در برابر سرکوب را دارند.

در ۴۳سال گذشته، ۱۲۰۰۰۰مبارز اعدام شده‌اند. عفو بین‌الملل بارها خواستار محاکمه رئیسی به‌دلیل نقش وی در قتل‌عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ شده است که ۹۰درصد آنها از طرفداران مجاهدین بودند. در قیامهای آبان ماه ۱۳۹۸، ۱۵۰۰ معترض توسط نیروهای سرکوبگر رژیم کشته شدند.

ما از کشورهای عضو اروپا و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم:

  • قتل و دستگیری معترضان را به‌شدت محکوم کنند. مسئولان رژیم باید تحریم و با عدالت روبه‌رو شوند.
  • حق مردم ایران را برای مقاومت در برابر سرکوب و دفاع از خود به‌رسمیت بشناسند
  • امکان دسترسی بلامانع مردم ایران به اینترنت را فراهم کنند.

(بیانیه ۱۰۰تن از نمایندگان مجمع پارلمانی شورای اروپا در حمایت از قیام مردم ایران: ۱۲اکتبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7762f842-64de-4d1b-91f8-c893a120ddb3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات