728 x 90

بیانیه گروه مدیران منع گسترش تسلیحات اتمی جی۷/مذاکرات برجام

گروه مدیران منع گسترش تسلیحات اتمی جی۷
گروه مدیران منع گسترش تسلیحات اتمی جی۷

سایت وزارت‌خارجه آلمان روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت بیانیه گروه مدیران منع گسترش تسلیحات اتمی جی هفت را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: ما، گروه مدیران منع گسترش تسلیحات G۷، بار دیگر بر محکومیت عمیق G۷ علیه جنگ غیرضروی، از پیش برنامه‌ریزی شده، بی‌دلیل و غیرقابل توجیه روسیه علیه اوکراین که توسط دولت بلاروس حمایت شده است، تأکید می‌کنیم. ما جنایات متعدد ارتکابی نیروهای مسلح روسیه در اوکراین را با قویترین عبارات محکوم می‌کنیم. ما بر همبستگی خود با مردم اوکراین و حمایت‌مان از حق حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی اوکراین تأکید می‌کنیم.

 

در این بیانیه درباره مذاکرات وین آمده است: ما از ایران می‌خواهیم از پیشنهادی که در حال حاضر روی میز است برای به نتیجه رسیدن موفقیت‌آمیز مذاکرات استفاده کند و از افزایش بیشتر فعالیت‌های هسته‌یی خود پرهیز کند. ما از ایران مصرانه می‌خواهیم که تمام تعهدات خود را در چارچوب موافقتنامه‌های پادمانی الزام‌آور NPT با آژانس رعایت و اجرا کند. ما هم‌چنین از ایران می‌خواهیم که تمام اطلاعات مورد نیاز را ارائه کند تا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتواند مسائل پادمانی باقی مانده را بدون تأخیر بیشتر شفاف‌سازی و حل و فصل کند.

در ادامه بیانیه آمده است: ما نگرانی‌های جدی خود را در مورد فعالیت‌های بی‌وقفه ایران در رابطه با موشکهای بالستیک «که برای توانایی حمل سلاحهای هسته‌یی، از جمله پرتاب‌هایی با استفاده از فناوری موشکهای بالستیک طراحی‌شده» که ایران برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ (مورخ سال۲۰۱۵) دنبال می‌کند، یادآوری می‌کنیم. برنامه فضایی ایران این امکان را به آن می‌دهد که فناوری‌هایی را که برای توسعه موشکهای بالستیک ضروری است، از جمله سامانه‌های پرتاب دوربرد آینده، آزمایش کند، همان‌طور که با اعلام ایران در ۸مارس مبنی بر پرتاب یک ماهواره نظامی به نمایش گذاشته شد. ما از ایران مصرانه می‌خواهیم که تمام این فعالیتها را متوقف کند و به‌طور کامل به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل (۲۰۱۵) پایبند باشد. ما هم‌چنین به‌شدت نگران فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه و اطراف آن هستیم، از جمله انتقال موشکها و فناوری موشکی، پهپادها و تسلیحات متعارف به بازیگران دولتی و غیردولتی. چنین گسترش تسلیحاتی برای منطقه بی‌ثبات‌کننده است و تنشهای هم‌اکنون بالا را تشدید می‌کند، همان‌طور که استفاده از چنین سلاحهایی در منطقه، مانند حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اربیل در ۱۳مارس ۲۰۲۲، بی‌ثبات‌کننده است. ما از ایران مصرانه می‌خواهیم همه فعالیت‌های مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت ملل متحد را متوقف کند و از همه طرفها می‌خواهیم که نقش سازنده‌ای در تقویت ثبات و صلح منطقه‌ای ایفا کنند.

بنابراین، ما از تغییرات اخیر در استانداردهای گروه ویژه اقدام مالی FATF در مورد تحریم‌های مالی هدفمند علیه کره شمالی و ایران استقبال می‌کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/056868b1-6cd8-49ed-8b9f-60152affb69d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات