728 x 90

بیانیه کمیتهٴ پارلمانی برای یک ایران دمکراتیک: ایران در بحران - لزوم اتخاذ سیاستی نو از سوی فرانسه و اروپا

بیانیه کمیتهٴ پارلمانی برای یک ایران دمکراتیک -  ایران در بحران
بیانیه کمیتهٴ پارلمانی برای یک ایران دمکراتیک - ایران در بحران

ایران در بحران

لزوم اتخاذ سیاستی نو از سوی فرانسه و اروپا

بیانیه کمیتهٴ پارلمانی برای یک ایران دمکراتیک

متشکل از اعضای سنا و مجلس ملی فرانسه

 

بیانیه ایران در بحران توسط سناتور فورنیه عضو کمیتهٴ خارجهٔ سنای فرانسه، سناتور بوایه و ۵۹عضو مجلس ملی فرانسه شامل یک نایب‌رئیس مجلس ملی، ۳تن از رؤسای گروه‌های سیاسی و ۱۴تن از اعضای کمیسیونهای خارجه و دفاع امضا شده است

 

  • یک جمهوری مبتنی بر انتخابات آزاد جدایی دین و دولت، برابری زن و مرد و منع تبعیض قومی و مذهبی
  • که در برنامهٔ خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران آمده است شایستهٔ حمایت ماست
  • ابراز نگرانی اعضای مجلس ملی و سنای فرانسه از عدم مجازات مسئولان قتل‌عام۶۷ و قرار داشتن آنها در مناصب کلیدی
  • همزمان با مهندسی خامنه‌ای برای انتصاب رئیسی جلاد بیانیه ایران در بحران طی کنفرانسی در مجلس ملی فرانسه توسط رئیس و ۳ نایب‌رئیس کمیتهٴ پارلمانی برای یک ایران دمکراتیک به‌صورت یک کتاب ارائه و منتشر شد

 

ایران در بحران- لزوم اتخاذ سیاستی نو از سوی فرانسه و اروپا

بیش از ۴۰سال است که جهان در برابر چالشهای ایجاد شده توسط سران رژیم ایران، با پرسش‌هایی روبه‌روست. پس از سقوط دیکتاتوری سلطنتی، مردم ایران خواهان آزادی‌های دمکراتیک بودند، اما یک دیکتاتوری مذهبی به‌خواسته‌های ایرانیان برای دموکراسی و حقوق‌بشر، خیانت کرد.

توهم وجود یک جناح میانه‌رو در این دیکتاتوری مذهبی بی‌عملی کشورهای غربی را به‌دنبال داشت و آسیب‌زننده بود. ما دولت فرانسه و کشورهای اروپایی را فرا می‌خوانیم تا نگرانی‌های ما و پیشنهادهایمان را برای اتخاذ یک سیاست مناسب در قبال رژیم ایران را در نظر بگیرند:

۱-ما عمیقاً از ادامهٔ نقض حقوق‌بشر در ایران نگرانیم. ۷کارشناس سازمان ملل اعلام کرده‌اند: عدم مجازات آمران و عاملان قتل‌عام چندین هزار زندانی سیاسی در سال۶۷ در ایران که هم‌اکنون در مناصب کلیدی قدرت قرار دارند، باعث گستاخی مقامات و تشدید سرکوب شده است.

۲-ما نگران استفادهٔ رژیم ایران از تروریسم در اروپا علیه مخالفانش هستیم، بدون این‌که این امر پاسخی درخور و هماهنگ را از سوی اعضای اتحادیهٔ اروپا به‌دنبال داشته باشد. تحقیقات ادارات پلیس اروپایی و محکومیت یک دیپلمات رژیم ایران و ۳همدست وی در فوریه۲۰۲۱ (بهمن۹۹) توسط دادگاهی در بلژیک به‌جرم تلاش برای بمب‌گذاری در گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران در پاریس، ثابت کرد که وزارت‌خارجهٔ رژیم ایران به‌همان اندازه وزارت اطلاعات، در این اقدام تروریستی دخیل بوده است.

۳-ما نگرانی خود را از نقش بی‌ثبات‌کنندهٔ رژیم ایران و شبه‌نظامیان وابسته‌اش در منطقهٔ خاورمیانه، اعلام می‌کنیم. زمان آن فرا رسیده که به حکومت تهران فهمانده شود که چنین رفتارهایی تحمل نخواهند شد.

۴-ما نگران برنامهٔ اتمی رژیم ایران هستیم. به‌رغم توافق ۲۰۱۵، این رژیم ساختار غنی‌سازی اورانیوم و ظرفیت‌هایش برای ادامهٔ تولید تسلیحات اتمی را حفظ کرده است. یک توافق مذاکره‌شده در سال۲۰۲۱ بایستی الزاماً برنامهٔ موشکهای بالستیک رژیم و دخالت‌هایش در کشورهای همسایه را دربربگیرد.

۵-هر گونه رویکردی در قبال رژیم ایران بایستی وضعیت انفجاری جامعهٔ ایران و فراخوانهای ایرانیان برای دموکراسی را در نظر بگیرد. در سال‌های گذشته، قیامهای مردمی در سطح کشور به‌روشنی طرد حکومت مذهبی حاکم با همهٔ جناح‌هایش را نشان داده است.

۶-ما متقاعد هستیم که یک جمهوری مبتنی بر انتخابات آزاد، جدایی دین و دولت، برابری زن و مرد و منع تبعیض علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی که در برنامهٔ خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران آمده است، شایستهٔ حمایت ماست.

۷- ما از دولت خود خواهان اتخاذ یک سیاست قاطع در قبال رژیم ایران، محکوم کردن سرکوب اعتراضات، محکوم کردن استفاده این رژیم از تروریسم در اروپا و نیز گروگان‌گیری دوتابعیتی‌ها به‌منظور باج‌گیری از کشورهای عضو اتحادیهٔ اروپا هستیم. اروپا و فرانسه بایستی در کنار مردم ایران و آرزوهایشان برای دموکراسی و حقوق‌بشر قرار بگیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97b04768-910e-4265-94e0-7e9d670d4504"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات