728 x 90

بیانیه کمیته پارلمانی برای ایران دمکراتیک - ۱۲ژوئیه

بیانیه کمیته پارلمانی برای ایران دمکراتیک
بیانیه کمیته پارلمانی برای ایران دمکراتیک

ما به‌نمایندگی از کمیته پارلمانی برای ایران دمکراتیک(CPID)، از گروه‌های مختلف درون مجلس که نمایندگانی را با گرایشات سیاسی مختلف گرد هم آورده است از یک ایران دمکراتیک و لائیک که عامل بسیار ضروری برای صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه است، ‌دفاع می‌کنیم.

 

توافقنامه بسیار انتقادآمیز امضاشده بین دولت شما و حکومت دیکتاتوری مذهبی حاکم در ایران، برای تسهیل آزاد کردن دیپلمات-تروریست تهران، اسدالله اسدی، در حال حاضر در مجلس نمایندگان بلژیک در حال بررسی است. اسدی در سال ۲۰۱۸ به‌همراه ۳همدستش هنگام تلاش برای انفجار بمب در تجمع مخالفان ایرانی در فرانسه در ویلپنت دستگیر شد. خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران(NCRI)، هدف اصلی این توطئه خنثی‌شده بود. ده‌ها تن از مقامات منتخب فرانسوی از جمله اعضای کمیته پارلمانی CPID در آنجا حضور داشتند و هم‌چنین می‌توانستند قربانی آنچه می‌توانست مرگبارترین حادثه تروریستی در اروپا باشد، باشند.

 

بر اساس این متن، «شخصی که در قلمرو یکی از طرفین محکوم شده است، می‌تواند طبق مفاد این معاهده به قلمرو طرف دیگر منتقل شود تا باقیمانده مجازاتی را که در آنجا بر وی تحمیل شده است سپری کند».

 

در صورت تصویب این لایحه در پارلمان بلژیک، اسدی که به ۲۰سال حبس محکوم شده اما تنها ۴سال را سپری کرده است، واجد شرایط انتقال به ایران خواهد بود و در آنجا به‌دلیل جنایات خود از عدالت فرار خواهد کرد. علاوه بر این، این یک سابقه وحشتناک خواهد بود و تروریسم را در خاک اروپا توسط رژیم تهران تشویق می‌کند و جان شهروندان را به‌خطر می‌اندازد. لازم به یادآوری است که شواهد افشاشده در جریان محاکمه تروریست‌ها حاکی از آن است که اسدی در حالی که از استاتوی دیپلماتیک خود به‌عنوان دبیر سوم سفارت ایران در وین برخوردار بود، بر یک شبکه جاسوسی گسترده در سراسر اروپا نظارت می‌کرد.

 

بنابراین از شما می‌خواهیم که از تمام اختیارات خود برای اطمینان از عدم موفقیت این پروژه استفاده کنید که پیآمد اصلی آن بازگشت احتمالی تروریست‌های ایرانی به کشورشان خواهد بود.

 

آندره شاسین، از گروه چپ دمکراتیک-جمهوریخواه از ائتلاف نوپس - نماینده منطقه پوی دودوم

فیلیپ گوسلن، از گروه جمهوریخواه – نماینده منطقه مانش

هروه سولینیاک، از گروه سوسیالیست – نماینده منطقه آردش

یانیک فاونک از گروه اوریزون (ائتلاف اکثریت) - نماینده منطقه ماین

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a45a860-f2e2-4fbd-8920-111f5c17bda8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات