728 x 90

بیانیه کمیته منتخبان فرانسوی برای یک ایران دمکراتیک: رئیسی که در نمایش تک نفره انتخابات به رأس حکومت مذهبی رسید

بیانیه کمیته منتخبان فرانسوی برای یک ایران دمکراتیک
بیانیه کمیته منتخبان فرانسوی برای یک ایران دمکراتیک

بیانیه کمیته منتخبان فرانسوی برای یک ایران دمکراتیک

  • رئیسی که در نمایش تک نفره انتخابات به رأس حکومت مذهبی رسید عامل اعدامهای فراقانونی هزاران زندانی سیاسی بود که اکثر آنها اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران بودند.
  • رئیسی در سرکوب و کشتار۱۵۰۰تظاهر کننده در قیام آبان ۹۸ دست داشت.
  • مسئولان سیاسی فرانسوی را به حمایت از آغاز تحقیق بین‌المللی فرا می‌خوانیم تا عاملان و آمران جنایات علیه بشریت و قتل‌عامها در ایران به دست عدالت سپرده شوند.
  • زمان آن فرا رسیده که قدرتهای غربی از خط مشی گمراه‌کننده مماشات دست بردارند.

 

ما منتخبان فرانسوی، با گرایشهای مختلف سیاسی و پایبند به ارزشهای آزادی، برابری و برادری در جمهوری فرانسه و پیام جهانشمول آن، مراتب نگرانی‌مان را درباره (رژیم مذهبی حاکم برایران) را بارها در بیانیه‌های مختلف بیان کرده‌ایم. انتخابات در حکومت مذهبی ایران آشکارا و پیوسته یک نمایش بوده است. ولی امسال، انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۸ ژوئن که از سوی حاکمیت برگزار شد، اساساً یک نمایش تک نفره بود.

این امر، البته این به‌معنای فاقد اهمیت بودن آن نیست، بلکه کاملاً برعکس. در ایران تغییرات مهم با تاثیرات قابل‌ملاحظه‌ای برای ایرانیان و برای همه جهان در حال روی دادن است. در طول چهار دهه گذشته، استراتژی دنبال شده توسط مسئولان سیاسی آمریکایی و اروپایی بر این مبنا بوده که با امتیاز دادن به رژیم به این امید باشند که ”تندروها“ نفود خود را از دست بدهند و ”اصلاح طلبان“ به رأس قدرت در حکومت مذهبی دست یابند.

ولی علی خامنه‌ای، ولی‌فقیه رژیم، که حرف آخر را در همه امور دولتی می‌زند، فرد مورد علاقه خود ابراهیم رئیسی را برای منصب ریاست قوه اجرایی در ایران، برگزید. اما ابراهیم رئیسی کیست؟

عفو بین‌الملل ابراهیم رئیسی را متهم به عضویت در یک ”کمیته مرگ“ می‌کند که به‌گفته این سازمان در سال ۱۳۶۷ زمانی که مسئولیت معاونت دادستانی دادگاه انقلاب تهران را برعهده داشت، عامل ناپدید شدنهای اجباری و اعدام‌های فراقانونی پنهانی هزاران زندانی سیاسی بوده که اکثر آنها اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران بودند. عفو بین‌الملل دولتهای عضو شورای حقوق‌بشر سازمان ملل را فراخواند تا ”تدابیری ملموس در پاسخ به سلطه مطلق مصونیت در ایران“، اتخاذ کنند. رئیسی در سرکوب تظاهرات و قیام سراسری آبان ۹۸ و کشتار حدود ۱۵۰۰تظاهر کننده که در بین آنها شمار زیادی از زنان و نوجوانان بودند، دست داشت.

 

کمیته منتخبان فرانسوی برای یک ایران دمکراتیک، مسئولان سیاسی فرانسوی را به حمایت از آغاز یک تحقیق بین‌المللی مستقل فرا می‌خواند تا عاملان و آمران جنایات علیه بشریت و قتل‌عام‌های صورت گرفته توسط رژیم ایران به دست عدالت سپرده شوند.

زمان آن فرا رسیده که قدرتهای غربی رفتار خود در قبال دیکتاتوری مذهبی حاکم در ایران را مورد باز بینی قرار دهند و از خط مشی گمراه‌کننده مماشات و امیدواری به ”میانه‌روی“ این رژیم دست بردارند.

ژان-فرانسوآ لوگاره عضو شورای منطقه ایل-دو-فرانس

ژان-پیر مولر عضو شورای استان والدوآز

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb3e15b7-f552-42cd-aebb-aaeadf232382"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات