728 x 90

بیانیه کمیته حقوقدانان برای دفاع از سازمان مجاهدین خلق ایران در آلبانی، جعل نفرت‌انگیز سند دادستانی تیرانا علیه مجاهدین خلق ایران پناهنده در آلبانی

بیانیه کمیته حقوقدانان برای دفاع از سازمان مجاهدین خلق ایران در آلبانی
بیانیه کمیته حقوقدانان برای دفاع از سازمان مجاهدین خلق ایران در آلبانی

بیانیه کمیته حقوقدانان برای دفاع از سازمان مجاهدین خلق ایران در آلبانی

جعل نفرت‌انگیز سند دادستانی تیرانا علیه مجاهدین خلق ایران پناهنده در آلبانی

دادستان برای «جعل سند» به‌عنوان یک جرم جنایی شکایت کیفری ثبت کرد

 

۲۴ فوریه ۲۰۲۲

روز پنجشنبه ۱۷ فوریه، سایتی به‌نام Exit خبر سراسر دروغی منتشر کرد که طبق آن یکی از اعضای سازمان مجاهدین همراه با دو آلبانیایی به دزدی از یک داروخانه در منطقه کامز تیرانا مبادرت کرده‌اند. این مطلب که توسط فردی به‌نام آلیس تیلور نوشته شده بود دروغهای خود را به یک سند با امضای دادستان الینا کومبی در تیرانا نسبت داده بود.

در تماسی که نمایندگان کمیته حقوقدانان با خانم دادستان الینا کومبی داشتند وی تأکید کرد سندی که آلیس تیلور در اگزیت منتشر کرده جعلی است. خانم دادستان خاطرنشان کرد:

۱-اسامی مجاهدین به‌طور عمدی در سند دیگری که هیچ ربطی به هیچیک از مجاهدین ندارد، وارد و جعل شده است.

۲- سند اصلی مربوط به سرقت از یک داروخانه توسط 3 نوجوان آلبانیایی بوده اما در سند اگزیت یک اسم تحت عنوان یکی از مجاهدین به‌جای متهم اول جعل شده است.

۳-جاعلین با ناشی‌گری حتی تاریخ تولد این فرد جدید را که درج آن الزام چنین اسناد رسمی است، ذکرنکرده‌اند.

۴-در سند جعلی، سربرگ متعلق به دادستانی تیرانا، اما امضا و مهر زیر سند جعلی و ساختگی است به‌ویژه که مهر جعل شده متعلق به دادستانی شهر پودگراس (در شرق آلبانی) است که ربطی به تیرانا ندارد و بخودی خود جعلی بودن کامل آن را برملا می‌کند.

سند اصلی بدون هیچگونه نام بردن از مجاهدین و ساکنان اشرف۳

سند جعلی با عوض کردن اسم نفر اول بدون تاریخ تولد

از سوی دیگر پلیس آلبانی در روز ۱۷ فوریه ۲۰۲۲ (۲۸ بهمن ۱۴۰۰) طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد سند منتسب به پلیس نیز مجعول است و «به‌منظور اطلاع‌رسانی نادرست به جامعه منتشر شده است».

در رابطه با موضوع فوق، دادستان الینا کومبی امروز، ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) شکایت کیفری برای «جعل سند» به‌عنوان جرم جنایی ثبت نمود.

کمیته حقوقدانان برای دفاع از سازمان مجاهدین خلق ایران در آلبانی یادآوری می‌کند در کتاب یک همکار وزارت اطلاعات ایران هادی ثانی خانی که در ژوئن ۲۰۲۱ منتشر شده است جرجی تاناسی به‌عنوان یک عامل وزارت اطلاعات رژیم ایران معرفی شده که در آلبانی برای این رژیم فعالیت می‌کند. از این رو تعجبی ندارد که تاناسی سند جعلی را همزمان با اگزیت در همان روز ۱۷ فوریه 2022 در فیس‌بوک خود منتشر کرد.

این نخستین بار نیست که اگزیت و آلیس تیلور سندهای جعلی مأموران رژیم ایران علیه مجاهدین را در آلبانی منتشر می‌کنند. تیلور در ۴ دسامبر۲۰۲۱ ( ۱۳ آذر ۱۴۰۰) در مطلب دیگری در اگزیت مدعی شد سندی از پلیس در اختیار دارد که مجاهدین مستقر در اشرف را متهم به قاچاق مواد مخدر، پولشویی و... . . می‌کند و پلیس دو تن از اعضاء مجاهدین را در این رابطه دستگیر کرده است.

تأکید می‌کنیم ساکنان اشرف هیچگاه مرتکب جرمی در این کشور نشده، هیچ‌یک از آنها کار غیرقانونی نکرده و دستگیر نشده و هیچ پرونده جنایی علیه آنها در دستگاه قضایی و دادستانی آلبانی ثبت نشده است.

از سوی دیگر، از آنجا که سازمان مجاهدین خلق ایران همواره سوژه اول تروریسم رژیم ایران بوده است، هدف از شیطان‌سازی و جعل و افترا و تخریب چهرهٔ آن زمینه‌سازی برای اقدامات تروریستی است که یک نمونه آن در اکتبر 2019 توسط مدیر کل پلیس با جزئیات افشا شد.

با توجه به خطرات تروریستی علیه جان پناهندگان ایرانی مقیم اشرف۳ سیپا خواهان پیگرد قانونی جاعلان اسناد دولتی توسط پلیس و مقامات قضایی آلبانی است. وکلای سازمان مجاهدین خلق ایران موضوع را از طریق مراجع قانونی تعقیب می‌کنند.

دکتر مارگاریتا کولا – مدیر اجرایی سیپا

گنسی جاکوتای – هیأت مشاوران سیپا (کمیته حقوقدانان برای دفاع از سازمان مجاهدین خلق ایران در آلبانی)

اطلاعیه پلیس آلبانی

 

با توجه به اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها، راجع به گزارش پلیس کشور که به سفارت ایالات متحده آمریکا در تیرانا مبنی بر دخالت جامعه مجاهدین پناهنده در آلبانی در قاچاق مواد مخدر ارسال شده، به اطلاع می‌رسانیم:

پلیس کشور آلبانی هیچ گزارشی از این قبیل یا گزارش مشابه دیگری به سفارت ایالات متحده در تیرانا که در مورد دخالت گروه مجاهدین خلق در قاچاق و یا قاچاق مخفیانه مواد صحبت کرده باشد، ارسال نکرده است. هم‌چنین تأکید می‌کنیم که چنین گزارشی (از اساس) از سوی ساختارهای پلیس کشور تولید نشده است.

پلیس کشور آلبانی تصریح می‌کند که از بررسیهای انجام شده نتیجه می‌شود که این مطالب به‌منظور اطلاع‌رسانی نادرست به جامعه منتشر شده است.

با قدردانی از نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی به مردم و افزایش شفافیت، درخواست می‌کنیم به‌منظور اطلاع‌رسانی درست و جلوگیری از اخباری که منجر به اطلاعات نادرست می‌شود، قبل از انتشار به‌طور رسمی با پلیس کشور تماس گرفته شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/307e323d-2a7f-4e27-99a4-f9cfce23dc54"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات