728 x 90

بیانیه کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر: «فراخوان به تظاهرات از شهر قم، ما را نمایندگی نمی‌کند»

میدان تحریر بغداد
میدان تحریر بغداد

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق در بیانیه‌یی مطبوعاتی در پاسخ به فراخوان مقتدی صدر برای تظاهرات میلیونی نوشت: «فراخوان برای تظاهرات از شهر قم، ما را نمایندگی نمی‌کند».

 

در بخشی از این بیانیه آمده است:

مردم انقلابی عراق، شما به‌نام عراق از ابتدای اکتبر تاکنون برای استقلال عراق و بازگرداندن حاکمیت آن و پایان دادن به دخالت‌های خارجی و سرنگونی تمامی افراد فاسد که ثروتهای عراق را در اختیار رژیم ایران قرار داده‌اند، از خانه‌های خود خارج شده‌اید و به تظاهرات اقدام کردید تا یک نظام سیاسی ملی ایجاد کنید که حافظ حاکمیت عراق باشد. به همین منظور روز ۲۰دی ۹۸ تظاهرات میلیونی برگزار کردید ... و قربانیان بسیاری از جوانان انقلابی را تقدیم نمودید. قربانیانی که در خونهای پاک فرزندانتان متبلور می‌شود و تعداد آنها که به‌دست شبه‌نظامیان جنایتکار و احزاب فاسد بر خاک افتاده‌اند از ۲۴هزار شهید و مجروح فراتر رفته است.

 

آری اکنون بعد از تمامی این جان‌فشانی‌ها، مقتدی صدر از شهر قم در ایران شما را به تظاهرات میلیونی علیه حضور آمریکا فرا می‌خواند و رهبران شبه‌نظامیانی که دستشان به خون جوانان انقلاب اکتبر آغشته است به آن پاسخ مثبت می‌دهند.

تردیدی نیست که این شعارهای موهوم، شما مردم عراق را فریب نخواهد داد چرا که واقعیت این افراد سیاسی و وفاداری مطلق آنها به رژیم ایران علیه عراق و مردم آن، افشاء شده و تمامی مردم عراق و تظاهر کنندگان می‌دانند که این فراخوان به‌منظور پایان دادن به تظاهرات و حفاظت از فاسدین و جنایتکاران داده شده. لذا این فراخوانی است با هدف باطل.

 

 

در بخشهایی دیگری از این بیانیه آمده است: تظاهر کنندگان و عموم مردم عراق این فراخوان را به دلایلی که در زیر خلاصه می‌شود، مردود می‌شمرند:

فراخوان از شهر قم در ایران داده شده، در حالی که اگر او (مقتدی صدر) در فراخوانش برای بازپس‌گیری حاکمیت عراق صادق باشد، باید که چنین فراخوانهایی از بغداد و یا یکی از استانهای عراق داده شود. لذا موضوع فوق بیانگر واقعیت است که ایران می‌خواهد جنگ خود با آمریکا را به عراق منتقل کند که امر از سوی مردم عراق مردود است.

مردم عراق و انقلابیون اکتبر یقینا می‌دانند کسانی‌که تظاهر کنندگان صلح‌جو را کشتند و خون پاک آنها را به زمین ریختند، شبه‌نظامیان وقیح و احزاب فاسد می‌باشند. بنابراین چگونه مردم عراق در فراخوانهای مشکوک که توسط شبه‌نظامیان بی‌شرم هدایت می‌شود، شرکت کنند؟! چگونه شما از مادر و پدر و برادر و خواهر و فرزند آنها، می‌خواهید که پشت سر کسانی حرکت کنند که فرزندان آنها را کشته‌اند؟!

 

اگر این فراخوان با هدف، بازگرداندن حاکمیت عراق است، چرا این فراخوان پایان دادن به نفوذ رژیم ایران در عراق و دخالت‌های آشکار آن و حسابرسی از اهرم های آن و محاکمه آنها را دربر نمی‌گیرد.

مردم عراق امید داشتند که مقتدی صدر خواهان آزادی دستگیر ‌شدگان و کسانی شود که به‌زور ربوده و ناپدید شده‌اند و هم‌چنین خواستار محاکمه شبه‌نظامیان بی‌شرمی بشوند که صدها نفر از تظاهر کنندگان را کشته و هزاران نفر از آنها را مطابق طرح اتاق عملیاتی که توسط رژیم ایران در عراق اداره می‌شود ربوده‌اند و نه این‌که با آنها بنشینند و توافق کنند که چگونه به تظاهرات مسالمت‌آمیز پایان دهند.

 

 اگر فراخوان شما واقعی است و صرفاً در انتقام برای قاسم سلیمانی نیست، بنابراین باید در ابتدا نوری المالکی و احزاب فاسدی که به‌اصطلاح توافق امنیتی را امضاء کردند را محاکمه کنید. زیرا همان‌طور که می‌گوئید ناقض حاکمیت عراق است...

کمیته برگزاری انقلاب اکتبر بر روی استمرار در میدانهای تظاهرات جهت تحقق خواسته‌های تظاهر کنندگان مبنی بر سرنگونی پارلمان و دولت و ریاست‌جمهوری و بلوکه کردن قانون اساسی تأکید می‌کند. لازم به توضیح است که این‌گونه فراخوانها طرح جدیدی برای پایان دادن به تظاهرات بعد از شکست تمامی تلاشهای جنایتکارانه سابق است، استمرار تظاهرات ملی ما عراقیان، به هیچ طرف سیاسی اجازه موج‌سواری و یا نفوذ در آن نخواهد داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f11a3b09-94f4-4a37-8f1a-b2957093fce9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات