728 x 90

بیانیه پایانی کشورهای جی٧: رژیم ایران باید تشدید فعالیت‌های اتمی خود را متوقف کند

اجلاس جی ۷
اجلاس جی ۷

وزیران امور خارجه کشورهای جی٧ روز یکشنبه ٢١آذر در بیانیه پایانی نشست خود در لیورپول به رژیم ایران هشدار دادند که باید تشدید فعالیت‌های اتمی خود را متوقف کند.

در محور ۵ بیاینه کشورهای جی ۷ که در سایت وزارت‌خارجه انگلستان منتشر شده است آمده است: ما از شروع مجدد مذاکرات وین برای احیای برجام استقبال می‌کنیم و تأکید داریم که ایران باید تشدید فعالیت‌های اتمی خود را متوقف کند و از فرصت به نتیجه رساندن توافق که هنوز امکانپذیر است استفاده کند.

وزیر امور خارجه انگلستان که میزبانی کشورهای جی۷ را به عهده داشت نسبت به پایان یافتن فرصت برای دیپلماسی به رژیم ایران هشدار داد و خواستار بازگشت رژیم به میز مذاکرات با پیشنهادهای جدی شد.

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلستان، روز یکشنبه گفت: «این واپسین فرصت برای رژیم ایران است تا با یک راه حل جدی برای این مسئله که باید با مفاد برجام مطابقت داشته باشد به میز مذاکره بیاید.»

وی افزود: «این آخرین فرصت آنها است و انجام این کار توسط آنها حیاتی است. ما اجازه نخواهیم داد ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای دست پیدا کند.»

وزیر خارجه انگلستان روز چهارشنبه و در آستانه از سرگیری دور هفتم مذاکره‌های احیای برجام نیز گفته بود که این مذاکرات «واقعا آخرین فرصت برای ایران» است.

وزیر خارجه بریتانیا افزود: «من قویاً از آنها می‌خواهم این کار را انجام دهند، زیرا ما مصمم هستیم با متحدان‌مان برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای کار کنیم.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/464e508e-b20f-4430-bf02-4615c273140a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات