728 x 90

بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا:‌ رژیم ایران هرگز نباید به جنگ‌افزارهای خطرناک دست پیدا کند

روز جهانی منع آزمایش سلاح های اتمی
روز جهانی منع آزمایش سلاح های اتمی

در روز جهانی منع آزمایش سلاح های اتمی وزارت‌خارجه آمریکا طی پیامی اعلام کرد: رژیمهای خطرناکی مانند رژیم ایران هرگز نباید به این‌گونه سلاحها دست پیدا کنند.

در این پیام که روز پنجشنبه هفتم شهریورماه ۹۸منتشر شده آمده است: «در روز جهانی منع آزمایشهای هسته‌یی ما از جامعه جهانی می‌خواهیم اطمینان پیدا کند که خطرناک‌ترین رژیمهای جهان، مانند رژیم حاکم بر ایران، هرگز به خطرناک‌ترین جنگ‌افزارهای جهان دست نخواهند یافت.»

آمریکا می‌گوید توافق هسته‌یی با ایران در رفتار این کشور تاثیر مثبتی نداشته است. دونالد ترامپ با خروج از توافق برجام در اردیبهشت ۱۳۹۷، در دو مقطع در مرداد و آبان سال گذشته، دستور بازگشت تحریم‌های هسته‌یی علیه رژیم ایران را صادر کرد.

دولت دونالد ترامپ در یک‌سال اخیر فشار حداکثری را بر رژیم ایران اعمال کرده و گفته است که رژیم ایران باید مثل یک کشور عادی رفتار کند و از تلاش برای دستیابی به جنگ‌افزارهای هسته‌ای، برنامه گسترده موشکی، کمک به تروریسم، و سایر اقدامات تنش برانگیز خود دست بردارد.

آمریکا در ابتدای سال ۹۸، سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد. رژیم ایران تهدید به بستن تنگه هرمز کرد و در دو حادثه نیز به خرابکاری در نفتکشهای دیگر کشورها متهم شد. آمریکا شواهد حمله رژیم ایران به نفتکش‌ها در دریای عمان و همچنین حمله به پهپاد آمریکا در حریم بین‌المللی را به شورای امنیت سازمان ملل در ابتدای تیرماه گزارش کرد.

وزیر خارجه آمریکا اول خرداد سال گذشته با اعلام استراتژی جدید آمریکا در قبال رژیم ایران، ۱۲شرط برای توافق با رژیم ایران را برشمرد که در واقع فهرست خواسته‌های آمریکا یا به عبارتی جزئیات تغییر رفتار رژیم ایران است. برخی از این شروط شامل توقف حمایت از تروریسم و خودداری از اقدامات مخرب در منطقه نظیر حمایت از حزب‌الله لبنان و دخالت در کشورهای منطقه است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، اواخر تیرماه گفته بود آمریکا در زمینه تغییر رفتار رژیم ایران مصمم و جدی است و این رژیم باید بسیار مراقب باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c1a989f-f4c5-4516-9e7e-2e77b094f29e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات