728 x 90

بیانیه‌های شورای ملی لبنان، مرکز فجر جدید مصر و شبکه امور زنان عراق در همبستگی با قیام سراسری مردم ایران

قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱

بیانیه‌های شورای ملی لبنان، مرکز فجر جدید مصر و شبکه امور زنان عراق

در همبستگی با قیام سراسری مردم ایران

شورای ملی لبنان، مرکز فجر جدید مصر به ریاست دکتر اشرف عبدالخالق و شبکه امور زنان عراق به ریاست خانم آمال الجبوری طی بیانیه‌های جداگانه‌یی حمایت خود را از قیام مردم ایران اعلام کردند.

در بیانیه شورای ملی لبنان آمده است: امروز، قیام مردم ایران برای آزادی علیه رژیمی است که لبنان راهم با ترور، کشتار و خرابکاری اشغال کرده است. ما به‌عنوان لبنانی‌های متعهد به آرمان آزادی و دموکراسی، همبستگی و حمایت خود را از زنان ایران در تلاش شکوهمند آنها برای آزادی اعلام می‌کنیم. ما هم‌چنین به جوانان و دانشجویان ایران در انقلابشان علیه بی‌عدالتی درود می‌فرستیم.

 

مرکز فجر جدید مصر اعلام کرد: ما از حق مردم ایران برای تعیین سرنوشت و آزادی حمایت می‌کنیم و همزمان سرکوب خونین تظاهر کنندگان توسط رژیم ایران را محکوم می‌کنیم. هم‌چنین تعدی صورت گرفته علیه زنان را محکوم می‌کنیم و در همین چارچوب اعلام می‌کنیم که دفاع از کرامت و آزادی، حق مردم ایران است. ما هم‌چنین از دبیرکل سازمان ملل متحد و کشورهای عضو و مجامع بین‌المللی می‌خواهیم حق مردم ایران را برای دفاع از خود و انقلابشان که در معرض سرکوب خونین قرار دارد به‌رسمیت بشناسند.

 

شبکه امور زنان عراق در بیانیه همبستگی خود با قیام مردم ایران اعلام کرد: رژیمهای زورگو و مستبد در زمان شاه و شیخ با اجبار بر مردم حکومت کرده و پوشش اجباری را بر آنان تحمیل می‌کردند. ارتجاع دینی در ایران هیچ ربطی به اسلام ندارد چرا که قرآن می‌گوید: لا اکراه فی الدین. گواه دیگر سازمان مجاهدین خلق ایران بزرگترین اپوزیسیون رژیم ایران است که اندیشه ولایت فقیه را رد می‌کند و با پوشش اجباری و دین اجباری مخالف است. ما از مبارزات زنان ایرانی حمایت می‌کنیم و به انقلاب پربرکت مردم ایران درود می‌فرستیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3adeca2-b168-4786-8d92-c55f8b0c3ce1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات