728 x 90

بیانیه‌های تهدیدآمیز قضاییه جلادان و وزارتخانه‌های مختلف علیه زنان و محروم کردن آنان از حقوق اجتماعی

شورای ملی مقاومت ایران-کمیسیون زنان
شورای ملی مقاومت ایران-کمیسیون زنان

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت

بیانیه‌های تهدیدآمیز قضاییه جلادان و وزارتخانه‌های مختلف علیه زنان و محروم کردن آنان از حقوق اجتماعی

فراخوان کمیسیون زنان به محکوم کردن اقدامات و تدابیر سرکوبگرانه علیه زنان

 

به‌دنبال تهدیدات رئیسی جلاد و قضاییه دژخیمان امروز (دوشنبه ۱۴فروردین) همزمان با پایان تعطیلات نوروزی، وزارتخانه‌های علوم، آموزش و پرورش و بهداشت آخوندها در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای دانشجویان و دانش‌آموزانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، تهدید کردند. وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: «به دانش‌آموزانی که قوانین پوششی را رعایت نکنند، خدمات نمی‌دهیم!» (سایت آفتاب رژیم – ۱۴فروردین). وزارت علوم اعلام کرد: «دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تحت‌نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ارائه خدمات آموزشی، رفاهی و غیره به معدود دانشجویانی که قوانین و مقررات دانشگاه‌ها در این خصوص را رعایت نکنند، معذور خواهند بود» (ایسنا – ۱۴فروردین).

عباس شیراوژن معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «دانشگاه‌های علوم پزشکی از ارائه خدمات به معدود دانشجویان فاقد حجاب اسلامی، معذور خواهد بود» (سایت جماران – ۱۴فروردین). رئیس حکومتی دانشگاه آزاد، بزرگترین مجموعه دانشگاهی ایران اعلام کرد: «نهادهای ذیربط موظف به جلوگیری از حاضر شدن دانشجو با پوشش نامناسب در دانشگاه هستند» (سایت حکومتی انتخاب ۱۴فروردین).

رئیسی جلاد روز ۱۲فروردین گفت: «الزام قانونی همه را ملزم می‌کنه که به قانون پایبند باشند اگر کسی هم به هر دلیلی باور آن‌چنان نسبت به حجاب ندارد اما پایبندی به قانون جامعه را قانونمند می‌کند» (شبکه خبر رژیم – ۱۲فروردین).

آخوند اژه‌ای سردژخیم قضاییه رژیم هم تهدید کرده بود که «کشف حجاب به‌مثابه دشمنی با نظام و ارزشهای آن است و افرادی که اقدام به این ناهنجاری کنند، مجازات خواهند شد» و «ضابطین موظف هستند با جرم مشهود و هر نوع ناهنجاری که خلاف قانون و شرع است و در ملأعام رخ می‌دهد... برخورد کنند و موارد را برای رسیدگی به مراجع ذی‌صلاح قضایی ارجاع دهند و مراجع قضایی نیز باید در رسیدگی به این قبیل پرونده‌ها اهتمام داشته باشند... در صورت شناسایی و دستگیری این عاملان، قوه قضاییه به‌صورت ویژه و خارج از وقت به این موضوع رسیدگی می‌کند و تمام کسانی که به هر نحو از جمله مشاور، معاون، مُسبب و شریک در این مسائل باشند، بدون هیچ اغماضی تحت پیگرد قاطع قرار می‌گیرند (خبرگزاری فارس – ۱۲فروردین).

قبل از آن وزارت کشور آخوندها در بیانیه‌یی اعلام کرد: «حجاب... همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود». و «با تأکید مجدد بر لزوم رعایت حجاب در همه اماکن و معابر عمومی و ضمن اعلام حمایت از همه آمران به معروف و ناهیان از منکر در سراسر کشور، دستگاه محترم قضائی، ضابطان و سایر نهادهای ذیربط نسبت به مواجهه با معدود هنجارشکنان اقدام خواهند نمود» (خبرگزاری فارس- ۱۱فروردین).

زهره لاجوردی عضو مجلس ارتجاع و دختر لاجوردی قصاب اوین تهدید کرد که «کمیسیون فرهنگی مجلس با دست‌اندرکارانی که به وظیفه خود درباره حجاب عمل نکردند برخورد می‌کند» (خبرگزاری فارس – ۱۲فروردین).

 

نماینده‌های خامنه‌ای در نمازجمعه این هفته نیز در یک کر هماهنگ و نمایشی به سرکردگان حکومتی گفتند اگر «عرضه مبارزه با بی‌حجابی را ندارید ما اقدام می‌کنیم». (سایت خبر آنلاین-۱۲ فروردین). و از بسیجیان و مزدوران رژیم خواستند برای سرکوب زنان رأسا اقدام کنند.

در این هفته شمار زیادی از مغازه‌ها، مراکز گردشگری، رستورانها و کافه‌ها و حتی داروخانه‌ها و مطب پزشکان در شهرهای مختلف کشور از جمله قم، شیراز، خواف، نور، بابلسر، خرم‌آباد، میانه، ورزنه، دزفول و... . پلمب و تعطیل شدند. تنها در کاشان ۴۰ واحد صنفی و گردشگری پلمپ شدند و از ورود زنان به بسیاری از مراکز به بهانه حجاب جلوگیری می‌کنند. کلیپ حمله یک بسیجی به یک مادر و دختر در مغازه لبنیاتی در ترقبه (استان خراسان)، موجی از انزجار و محکومیت به همراه داشت.

 

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران، ضمن محکوم کردن سیاست‌های زن‌ستیزانه رژیم آخوندی، نسبت به تشدید اقدامات سرکوبگرانه علیه زنان هشدار می‌دهد و از کلیه مجامع بین‌المللی مدافع حقوق زنان و حقوق‌بشر می‌خواهد به اقدامات عملی و مؤثر علیه سرکوب و تبعیض علیه زنان در ایران مبادرت کنند.

 

شورای ملی مقاومت ایران-کمیسیون زنان

۱۴ فروردین ۱۴۰۲ (۳ آوریل ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10771f3f-20ef-4857-8f28-1bf846d08222"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات