728 x 90

بیانیه نماینده عالی اتحادیه اروپا در مورد هم‌سو شدن کشورهای مشخص با اقدامات محدودکننده علیه رژیم ایران

شورای اتحادیه اروپا
شورای اتحادیه اروپا

سایت شورای اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۱۶آبان نوشت: بیانیه نماینده عالی به‌نمایندگی از اتحادیه اروپا در مورد هم‌سو شدن کشورهای مشخص با اقدامات محدودکننده علیه اشخاص و نهادهای مشخص با توجه به وضعیت در ایران را تصویب کرد

این تصمیم شورای اتحادیه اروپا فهرست افراد، و نهادهایی که مشمول اقدامات محدودکننده مندرج در پیوست دو تصمیم ۲۰۱۱/۲۳۵/CFSP هستند، را اصلاح می‌کند.

کشورهای کاندیدا شامل مقدونیه شمالی، مونته نگرو، آلبانی، اوکراین و جمهوری ملداوی؛ و کشورهای ایسلند و لیختن اشتاین و نروژ با این تصمیم هم‌سو می‌شوند.

این کشورها تضمین خواهند کرد که سیاست‌های ملی کشورشان با این تصمیم شورا منطبق باشد. اتحادیه اروپا از این تعهد اطلاع پیدا کرد و از آن استقبال می‌کند.

در ۲۵سپتامبر ۲۰۲۲، نماینده عالی اتحادیه در امور خارجی و سیاست امنیتی بیانیه‌یی به‌نمایندگی از اتحادیه صادر کرد که در آن از استفاده گسترده و نامتناسب از قهر توسط نیروهای امنیتی ایران علیه معترضان غیرخشونت آمیز، که منجر به تعداد زیادی از کشته‌ها و مجروحان شد، ابراز تأسف کرد. در این بیانیه هم‌چنین آمده است که مسئولان قتل مهسا امینی باید مورد حسابرسی قرار بگیرند و خواستار این شد که مقامات ایرانی تحقیقات شفاف و معتبر برای روشن شدن تعداد کشته‌شدگان و دستگیر شدگان را تضمین کنند، همه معترضان غیرخشونت‌آمیز را آزاد کنند و تشریفات صحیح دادرسی برای همه بازداشتیها فراهم کنند. علاوه بر این، این بیانیه تأکید می‌کند که تصمیم ایران برای محدود کردن شدید دسترسی به اینترنت و مسدود کردن پلت‌فرم‌های پیام‌رسان فوری، آزادی بیان را به‌طور فاحشی نقض می‌کند. در نهایت، در این بیانیه آمده است که اتحادیه اروپا همه گزینه‌های موجود را برای رسیدگی به‌قتل مهسا امینی و نحوه واکنش نیروهای امنیتی ایران به تظاهرات‌های بعدی بررسی خواهد کرد.

در این چارچوب، و در راستای تعهد اتحادیه به رسیدگی به تمام موضوعات مورد نگرانی با ایران، از جمله وضعیت حقوق‌بشر، یازده شخص و چهار نهاد باید در فهرست افراد و نهادهای مشمول اقدامات محدودکننده که در ضمیمه تصمیم ۲۰۱۱/۲۳۵/CFSP مشخص شده قرار گیرند.

افراد و نهادهای زیر به فهرست اشخاص و نهادهای مندرج در پیوست تصمیم ۲۰۱۱/۲۳۵/CFSP اضافه می‌شوند:

 

افراد: محمد رستمی چشمه گچی، رئیس گشت ارشاد حسین رحیمی، رئیس نیروی انتظامی در تهران عباس عبدی، سرهنگ، فرمانده نیروی انتظامی در منطقه دیوان دره حاج احمد میرزایی، رئیس شعبه تهران گشت ارشاد عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محمد حسین سپهر، فرمانده پایگاه مرکزی ستاد فرماندهی نیروهای مسلح در تهران سید علی صفری، فرمانده نیروی انتظامی در سقز سید علیرضا ادیانی، رئیس دفتر سیاسی عقیدتی نیروی انتظامی علی آزادی، فرمانده نیروی انتظامی در کردستان محمد زمان شالیکار، فرمانده نیروی انتظامی در بابل، مازندران سلمان حیدری، رئیس نیروی انتظامی در بوکان

 

نهادها

گشت ارشاد

بسیج مستضعفین

قرارگاه دفاع سایبری

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران [فراجا]

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4639d9af-8c45-4038-999a-2a4984c763d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات