728 x 90

بیانیه مشترک ۴۴کشور در مورد حملات حوثی‌ها در دریای سرخ

شلیک موشک توسط حوثیهای یمن
شلیک موشک توسط حوثیهای یمن

ایالات متحده، ناتو و اتحادیه اروپا بیانیه‌یی صادر کردند که مداخله حوثی‌ها با حقوق و آزادیهای ناوبری در آبهای اطراف شبه جزیره عربستان را محکوم می‌کند.

سایت وزارت‌خارجه آمریکا روز ۲۸آذر بیانیه مشترک ۴۴کشور در مورد حملات حوثی‌ها در دریای سرخ را منتشر کرد. در یادداشت رسانه‌یی دفتر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا آمده است:

متن بیانیه زیر توسط دولتهای ایالات متحده آمریکا، جوزپ بورل، نماینده عالی به‌نمایندگی از اتحادیه اروپا، دبیرکل ینس استولتنبرگ به‌نمایندگی از ناتو و گروهی به‌نمایندگی از ۴۴ متحد و کشور شریک منتشر شده است.

امضاکنندگان زیر مداخله حوثی‌ها در حقوق و آزادیهای دریانوردی در آبهای اطراف شبه جزیره عربستان، به‌ویژه دریای سرخ را محکوم می‌کنند. حملات متعددی که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن سرچشمه می‌گیرد، از جمله حملات ۳دسامبر علیه سه کشتی تجاری در جنوب دریای سرخ که به ۱۴کشور مرتبط است، تجارت بین‌المللی و امنیت دریایی را تهدید می‌کند. توقیف کشتی Galaxy Leader به رهبری حوثی‌ها در ۱۹ نوامبر و بازداشت خدمه بین‌المللی ۲۵نفره آن‌که به ناحق در بازداشت هستند انزجار‌آور است. چنین رفتاری هم‌چنین جابه‌جایی مواد غذایی، سوخت، کمکهای بشردوستانه و سایر کالاهای ضروری به مقصدها و جمعیتها را در سراسر جهان تهدید می‌کند.

امضاکنندگان زیر تمامی دولتها را تشویق می‌کنند تا از تسهیل یا تشویق حوثی‌ها خودداری کنند. هیچ توجیهی برای این حملات وجود ندارد، که بسیاری از کشورها را فراتر از پرچمهایی که این کشتی‌ها با آنها حرکت می‌کنند، تحت تأثیر قرار می‌دهد. ما بار دیگر از حوثی‌ها می‌خواهیم که خدمه و کشتی Galaxy Leader را فوراً آزاد کنند و حملات بیشتری به کشتی‌های تجاری در آبراه‌های حیاتی منطقه را متوقف کنند.

این بیانیه توسط جوزپ بورل، نماینده عالی به‌نمایندگی از اتحادیه اروپا، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، استرالیا، باهاما، ژاپن، لیبریا، نیوزلند، جمهوری کره جنوبی، سنگاپور، ایالات متحده، یمن امضا شده است.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23ceb590-4ff1-4999-af26-643c104cc559"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات