728 x 90

بیانیه مشترک وزرای خارجه آمریکا، آلمان، انگلستان و فرانسه درباره بالا‌گرفتن "تنش هسته‌ای" با رژیم ایران

وزرای خارجه آمریکا، آلمان، انگلستان و فرانسه در مونیخ
وزرای خارجه آمریکا، آلمان، انگلستان و فرانسه در مونیخ

وزرای خارجه آلمان، انگلستان، فرانسه و آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ درباره تنش اتمی با رژیم ایران و همکاری ناکافی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز نگرانی کردند.

بر اساس بیانیه مشترک منتشر شده از سوی وزارت‌خارجه آمریکا، چهار دیپلمات ارشد کشورهای غربی بر "نگرانی"خود در مورد"تشدید تنش هسته‌ای"با رژیم ایران و"نقصان در همکاری تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی" تأکید کردند.

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان و همتایانش آنتونی بلینکن، جیمز کلورلی و کاترین کولونا روز جمعه ۲۹بهمن در بیانیه‌یی از رژیم ایران خواستند در روند مذاکرات احیای برجام رویکرد خود را تغییر دهد.

چهار وزیر خارجه کشورهای غربی توافق کردند به "هماهنگی نزدیک در ارتباط با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران" ادامه دهند.

بر اساس این بیانیه مشترک، وزرای خارجه چهار کشور غربی در دیدار خود درباره "تعمیق همکاریهای نظامی متقابل" ایران و روسیه نیز گفتگو کردند.

کشورهای غربی رژیم ایران را متهم می‌کند که به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین پهپاد می‌دهد.

مذاکرات با رژیم ایران برای احیای توافق هسته‌یی که در آوریل ۲۰۲۱ آغاز شده بود، با آغاز قیام سراسری مردم ایران در ۲۶شهریور ۱۴۰۱ در بن‌بست قرار گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/26bd5026-a66f-43f4-aeeb-dcdd04843d26"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات