728 x 90

بیانیه مشترک عربستان و امارات: با پروژه رژیم ایران در یمن مقابله می‌کنیم

بیانیه مشترک عربستان سعودی و امارات- مقابله با پروژه رژیم ایران در یمن
بیانیه مشترک عربستان سعودی و امارات- مقابله با پروژه رژیم ایران در یمن

دولت‌های عربستان سعودی و امارات با انتشار بیانیه‌ مشترکی بر ادامه تلاش‌ها برای شکست «پروژه رژیم ایران» در یمن و مقابله با شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران تأکید کردند.

در این بیانیه که روز یکشنبه ۱۷شهریور توسط خبرگزاری رسمی عربستان منتشر شد، ریاض و ابوظبی گفته‌اند که به حمایت خود از دولت قانونی یمن ادامه می‌دهند.

شبه‌نظامیان حوثی در سال ۲۰۱۴ بخش‌های زیادی از یمن را به کنترل خود درآوردند و ائتلافی به رهبری عربستان از سال ۲۰۱۵ علیه این گروه وارد جنگ شده‌ است.

در بخشی از بیانیه عربستان و امارات، از واکنش مثبت دولت یمن و «شورای انتقالی جنوب» برای گفتگو و «پایبندی به آتش‌بس» استقبال شده است و طرف‌های درگیر برای «گفتگوی سازنده» برای حل اختلافات دعوت شده‌اند.

سازمان ملل، بحران یمن را «جدی‌ترین بحران انسانی جهان» نامیده و ماه‌هاست برای صلح در این کشور تلاش می‌کند، اما راه به جایی نبرده ‌است. اغلب مذاکرات تا مرز توافق هم رفته است اما به‌دلیل کارشکنی رژیم ایران به شکست انجامیده است.

در حال حاضر تعدادی از پاسداران و نیروهای نیابتی آن نظیر حزب‌الله لبنان در یمن مستقر هستند. آنها هم به جنگ و درگیری کمک می‌کنند و هم حوثیها را برای موشک‌پرانی به عربستان و امارات تحریک می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c19c0a4-0a8c-4ba1-9e7e-c330dde97647"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات