728 x 90

بیانیه فاتمیر مدیو، رهبری حزب جمهوریخواه آلبانی، محکومیت کشتار بزرگ در ایران و حمایت از قیام سراسری

بیانیه فاتمیر مدیو، رهبری حزب جمهوریخواه آلبانی
بیانیه فاتمیر مدیو، رهبری حزب جمهوریخواه آلبانی

بار دیگر مردم ایران برای آینده کشور و خانواده‌های خود بپاخاسته‌اند.

در نیمه نوامبر(۲۴آبانماه) میلیونها ایرانی، در ۲۰۰شهر در سراسر کشور، به‌ خیابان‌ها ریختند و خواستار سرنگونی دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران و برقراری آزادی و دموکراسی در کشورشان شدند.

بر اساس گزارش رسانه‌های بین‌المللی و دولتها، ولی‌فقیه ایران به سپاه پاسداران و سایر نیروهای سرکوبگر دستور داد بر روی تظاهر کنندگان آتش بگشایند.

حزب جمهوریخواه آلبانی به سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو فراخوان می‌دهد که کشتار بزرگ در ایران را محکوم کنند. برای جلوگیری از قتل‌عام و سرکوب بیشتر دست به اقدامات فوری بزنند خواستار آزادی دستگیرشدگان شده و دسترسی آزادانه به اینترنت را برای مردم ایران تضمین نمایند.

کشتار تظاهرکنندگان بی‌تردید مصداق قتل‌عام و جنایت علیه بشریت است. ما از شورای امنیت سازمان ملل متحد، دولتها و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که شرایط توقف فوری کشتار و سرکوب، و آزادی دستگیرشدگان را فراهم کنند. حق مردم ایران برای اعتراض و دفاع از خود در برابر خشونت و سرکوب وحشیانه رژیم ملاها، باید به‌طور بین‌المللی به‌رسمیت شناخته شود.

حزب جمهوریخواه آلبانی هم‌چنین از شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان آلترناتیو مشروع آخوندهای جنایتکار برای برقراری صلح و آزادی در ایران حمایت می‌کند.

طرح ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران که برای یک ایران دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین از دولت، کثرت‌گرا، صلح‌جو و برابری کامل زنان و اقلیتهای قومی و مذهبی در ایران ارائه شده است، پلتفرمی برای یک ایران آزاد و دموکراتیک و پیشرفته خواهد بود.

فاتمیر مدیو، رهبری.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f2d59b9-818f-4e9d-a515-054f325a841c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات