728 x 90

بیانیه زندانیان سیاسی زندان اوین: سونامی مرگ بر اثر ویروس کرونا در زندان

زندان اوین - عکس از آرشیو
زندان اوین - عکس از آرشیو

شماری از زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین با صدور بیانیه‌یی نسبت به احتمال وقوع سونامی مرگ در زندانهای کشور هشدار دادند و خواهان آزادی بی‌قید و شرط زندانیان و یا دست‌کم اعزام به مرخصی آنان شدند.

در این بیانیه آمده است: از دلایل این اوج دوباره و کشتار روزافزون، یکی هم پنهان کاری، سهل‌انگاری و انفعال دست‌اندرکاران در آغاز جریان شیوع ویروس بوده است. در نتیجه‌ٔ بی‌اعتنایی به سلامت و جان مردم اکنون، بنا بر آمار رسمی آشکارا تقلیل گرایانه، در هر سه دقیقه یک انسان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهد، و خانواده‌هایی عزادار می‌شوند. ای بسا که در هفته‌های آتی این بازه‌ٔ زمانی مرگ به کمتر از یک دقیقه کاهش یابد. اگر عدالتی در کار می‌بود هم‌اکنون عاملان این مرگ عمومی به جای تکیه داشتن بر مسند ریاست و مسئولیت باید بر صندلی محاکمه می‌نشستند و پاسخگوی وضعیت دهشتناکی می‌شدند که ساخته‌اند.

در بخش دیگری از بیانیه زندانیان سیاسی در بند ۸ اوین آمده است: پیداست نهادهای حاکمیت چشمان خود را بر فاجعه‌ای که در راه است بسته‌اند و به فریب افکار عمومی به دست گزارشگران و رسانه‌های دروغ‌پرداز دل‌خوش داشته‌اند.حقیقت امر اما بزرگتر و دردناک‌تر از آنست که بتوان پنهانش کرد. آنچه از وضعیت زندانیان در شرایط کرونایی برشمردیم، هشداری است به مسئولان! از این پس هر زندانی که به بیماری کرونا مبتلا شود، مصداق آزار و شکنجه، و چنان‌چه به همین بیماری جان خود را از دست دهد، مرگش قتل عمد محسوب خواهد شد.(هرانا ۱۳ آذر۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a577631-b9df-4e27-9910-fb6a3a6ef1fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات