728 x 90

بیانیه رسمی دولت انگلستان: آمریکا و انگلستان در یک ائتلاف بین‌المللی امنیت خلیج‌فارس را تأمین می‌کنند

کشتی جنگی اچ ام اس مونتروز
کشتی جنگی اچ ام اس مونتروز

دولت انگلستان شب گذشته در یک بیانیه رسمی اعلام کرد ‌برای تضمین آزادی کشتیرانی و عبور امن از خلیج‌فارس با نیروهای آمریکایی همکاری می‌کنیم.

سایت دولت انگلیس ۵اوت۲۰۱۹:

انگلستان بر تعهد خود برای آزادی کشتیرانی و عبور امن از خلیج‌فارس با ایفای نقشی هدایت کننده در مأموریت امنیتی جدید در آبراه بین‌المللی مجدداً تأکید نموده و آن را اعلام می‌کند.

این مأموریت شاهد کار نیروی دریایی سلطنتی در کنار نیروی دریایی آمریکا برای اطمینان از امنیت کشتیهای تجاری در تنگه هرمز خواهد بود.

وقایع ۴ماه گذشته در خلیج فارس از جمله حمله به ۴نفتکش در کنار ساحل امارات متحده عربی و توقیف غیرقانونی نفتکش استنا ایمپرو با پرچم انگلستان بیانگر افزایش تهدید کشتیرانی تجاری است.

تنگه هرمز شلوغ ترین محل عبور کشتیرانی در جهان است و یک منطقه ترانزیت مهم می‌باشد که ۲۰٪ نفت جهان سالانه از آن عبور می‌کند.

انگلستان به‌دنبال گفتگوهای سازنده در کنفرانس بین‌المللی هفته گذشته در بحرین موافقت کرد به مأموریت بین‌المللی بپیوندند تا امنیت ترددات دریایی را تضمین کند.

انگلستان همچنین پیشنهاد کرده است هدایت یکی از گروه‌های ویژه مأموریت دریایی را برعهده بگیرد.

این مأموریت قصد دارد تا هماهنگی میان ارتش‌ها و کشتیهای تجاری کشورهای مختلف را ارتقا دهد.

هم انگلستان و هم آمریکا متعهدند که با متحدان و شرکا برای تشویق سایرین به پیوستن و گسترده‌تر کردن ائتلاف بین‌المللی همکاری کنند.

 

دومینیک راب وزیر خارجه گفت:

برای تأمین آزادی کشتیرانی بین‌المللی امری حیاتی است که بدون تأخیر تنگه هرمز را با توجه به تهدید فزاینده، ناوبری کرد. اعزام نیرو امنیت را برقرار کرده و کشتیرانی را تضمین می‌کند.

هدف ما ایجاد وسیعترین حمایت بین‌المللی برای حفظ آزادی ناوبری در این منطقه مطابق قوانین بین‌المللی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8141fcc-5a26-444c-9ae2-926220c9e31c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات