728 x 90

بیانیه جبهه ملی ایران خارج از کشور، پیرامون حمله پلیس آلبانی به اردوگاه مجاهدین خلق

بیانیه جبهه ملی ایران خارج از کشور
بیانیه جبهه ملی ایران خارج از کشور

بیانیه جبهه ملی ایران خارج از کشور پیرامون حمله پلیس آلبانی به اردوگاه مجاهدین خلق

بطور غیرمنتظره‌ای نیروهای امنیتی آلبانی صبحگاه روز سه‌شنبه ۳۰خرداد ۱۴۰۲ به اردوگاه اشرف۳ که پرسنل مجاهدین در آن استقرار دارند حمله بردند. در این حادثه طبق بیانیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران، یک فرد از مجاهدین خلق کشته و به‌طور تقریب ۱۰۰نفر دیگر با گاز اشک‌آور و گاز فلفل مصدوم شده‌اند. افزون بر تلفات پرسنلی کامپیوترها و وسایل مشابه ارتباطی و اداری در اردوگاه را منهدم، یا توقیف و با خود برده‌اند... .

همزمان باین حادثه دولت فرانسه از برگزاری مراسم سالانه مجاهدین که هر ساله در اوایل ماه ژوئیه در پاریس انجام می‌شود جلوگیری کرد. فرمانداری پاریس تصریح کرده که نباید خطر تهدید تروریستی را نادیده گرفت و برگزاری چنین مراسمی، تأمین امنیت شرکت‌کنندگان و میهمانان مسأله امنیتی را پیچیده‌تر می‌کند!. می‌توان گمانه زد که پلیس فرانسه به‌دلیل ترس از اعمال تروریستی مشابه رژیم اسلامی که چند سال قبل توسط دیپلمات تروریست رژیم اسدالله اسدی برنامه‌ریزی گردیده بود، باشد.

برابر با بیانیه شورای ملی مقاومت ایران (مجاهدین)، دهها هزار نفر برای تظاهرات علیه سرکوبهای رژیم در چند ماه گذشته که پیرو انقلاب «زن-زندگی-آزادی» رخ داد و حمله به اردوگاه اشرف۳، در پاریس گردهم می‌آمدند. دولت فرانسه به‌جای تأمین امنیت لازم برای برگزاری این مراسم، ممانعت از آن را صلاح دید امنیتی اعلام داشته است. با احتمال بالا ممانعت از برگزاری مراسم سالیانه مجاهدین خلق از جانب دولت فرانسه نتیجه فشار از طرف جمهوری اسلامی به دولت فرانسه، از جمله مذاکرات ابراهیم رئیسی با رئیس‌جمهور فرانسه آقای امانوئل ماکرون است... .

عملکرد پلیس آلبانی در حمله به اردوگاه اشرف۳ مجاهدین در آلبانی خلاف قوانین متعارف بین‌المللی حمایت از پناهجو و پناهندگی است. جبهه ملی ایران خارج از کشور، بدون تأیید مرامنامه و سیاست‌های سازمان مجاهدین خلق ایران، نحوه برخورد و حمله پلیس آلبانی به پایگاه اشرف۳ که خلاف قوانین بین‌الملل است را محکوم می‌کند.

جبهه ملی ایران-خارج از کشور

۲۲ ژوئن ۲۰۲۳ – ۱تیر ۱۴۰۲

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/699ef09a-08b7-4b25-bc09-ef5689fd9a33"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات