728 x 90

بیانیه تروئیکای اروپا و نگرانی از نقض تعهدات هسته‌یی رژیم ایران

تروئیکای اروپا در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
تروئیکای اروپا در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

تروئیکای اروپا در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد راستی‌آزمایی برجام از سوی رژیم ایران روز چهارشنبه ۲۶شهریور بیانیه‌یی صادر کرد.

فرانسه، آلمان و انگلستان (E۳) گفتند که ما به‌عنوان شرکت‌کنندگان در برجام، بر تعهد خود برای حفظ و اجرای کامل توافق هسته‌یی تأکید می‌کنیم. E۳ برای حفظ توافق بسیار تلاش کرده است. ما از تعهدات خود برای تسهیل تجارت مشروع با رژیم ایران، از جمله با معرفی سازوکار اینس‌تکس، فراتر رفته‌ایم.

آنها هم‌چنین گفتند که با این حال، ما به‌شدت نگران نقض تعهدات هسته‌یی ایران در برجام هستیم، که به‌طور جدی به منافع عدم اشاعه سلاحهای هسته‌یی این توافقنامه ضربه می‌زند. برخی از این اقدامات عواقب برگشت‌ناپذیری دارد.

آنها هم‌چنین گفتند ما از اعلام ایران مبنی بر این‌که قصد دارد سانتریفوژهای پیشرفته جدیدی را در سایت غنی‌سازی سوخت در نطنز راه‌اندازی کند، به‌شدت نگران هستیم.

آنها افزودند ما هم‌چنین نسبت به این‌که ایران اورانیوم را فراتر از محدودیت ۳.۶۷ درصد برجام غنی‌سازی می‌کند و ذخایر اورانیوم با غنای پایین آن الآن ۲۱۵۰ کیلو گرم است، نگران هستیم.

کمیسیون مشترک در اول سپتامبر تشکیل جلسه داد، E۳ در آن جلسه تأکید کرد که عدم پایبندی رژیم ایران به تعهدات هسته‌یی خود، برجام را به خطر می‌اندازد. ما بحثهای بعدی را در فرآیندهای کمیسیون مشترک دنبال خواهیم کرد. ما امیدواریم که شورای حکام بتواند پیامی واضح به رژیم ایران بفرستد که بسیار مهم است که این رژیم همه اقدامات هسته‌یی مغایر با توافقنامه را به‌حالت اول برگرداند و به پایبندی کامل به تعهدات برجامی‌اش برگردد. ...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1af8d5e7-f254-42a4-9744-b6d4952238e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات