728 x 90

بیانیه بیش از ۶۰ تن از زندانیان سیاسی فعلی و سابق و فعالان زن در حمایت از مریم اکبری منفرد در پانزدهمین سال زندان و افزایش آن به ۱۸ سال

بیانیه بیش از ۶۰تن از زندانیان سیاسی
بیانیه بیش از ۶۰تن از زندانیان سیاسی

بیانیه بیش از ۶۰ تن از زندانیان سیاسی فعلی و سابق و فعالان زن

در حمایت از مریم اکبری منفرد در پانزدهمین سال زندان و افزایش آن به ۱۸ سال

بیش از ۶۰تن از زندانیان سیاسی فعلی و سابق و فعالان زن، طی بیانیه‌یی در حمایت از مریم اکبری منفرد با تأکید بر این‌که این زندانی سیاسی ۵۱۰۷روز را بدون برخورداری از حق مرخصی در بند است، نوشتند:

«او یکی از قدیمی‌ترین زنان زندانی سیاسی ایران و یادگار و بازمانده‌ٔ خانواده‌ای است که به‌عنوان کوچکترین عضو آن از سنین کودکی شاهد زندان، شکنجه و اعدام اعضای خانواده خود بوده است. یک خواهر و سه برادر او بی‌این‌که به مرگ محکوم شده باشند، یا تحت شکنجه کشته و یا اعدام شدند. او هم‌چنین شاهد حبس و جوانمرگ شدن مادر داغدارش نیز بوده است و در تمامی این سال‌ها همواره با اعمال انواع فشارها و محدودیتها مواجه بوده؛ همانند محرومیت از حتی یک روز مرخصی!

تعدادی از ما امضا کنندگان این نامه سال‌ها و یا ماه‌هایی را با او هم بند بوده‌ایم و تنها بخش کوچکی از رنج و ستمی که دهه‌ها به مریم و خانواده‌اش تحمیل شده را شاهد بودیم. مریم مادر سه فرزند است که سالیان طولانی است از زیستن در کنار آنها محروم مانده اما با همه اینها هم‌چنان استوار ایستاده و تسلیم عادت و فرسایش زندان نیز نشده است».

در ادامه بیانیه آمده است: «ما همبندیان سابق او با هر عقیده و باوری که داریم، بهار زندان را با مریم و شور او به نوروز به یاد می‌آوریم، و اما نوروزی دیگر و او هم‌چنان در زندان. یادی می‌کنیم از درک او از آزادی و حق اش به برخورداری از آن، یادی می‌کنیم از ظلمی که بر زنان این مرز و بوم شده است و جلوداران مبارزه و مقاومت با آن.

ما هم بندیان سابق و نیز فعالان زنان که امضا کننده این نامه هستیم، خواهان آزادی بدون قید و شرط مریم اکبری منفرد و همه زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/634739c5-9e1b-4f13-a81d-9cfbddc41176"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات