728 x 90

بیانیه اتحادیه اروپا: نگرانی درباره وجود ذرات اورانیوم در سه نقطه اعلام نشده در ایران

شورای اتحادیه اروپا
شورای اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا در اجلاس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (وین) که در روزهای ۳تا۵آذر برگزار شده است در بیانیه‌یی درباره موضوع بند ۴ (د)، توافق‌های پادمانی ان.پی.تی با رژیم آخوندی نوشت: ما تأکید می‌کنیم که نگرانی ما درباره وجود ذرات اورانیوم ساخته دست ساخته انسان در ۳نقطه اعلام نشده، یک نشانه آشکار است که مواد هسته‌یی و یا دستگاه‌های آلوده به مواد هسته‌یی در آنجا بوده است که ممکن است کماکان امروز در ایران اعلام نشده باشد.

اتحادیه اروپا حمایت قوی خود را از تلاشهای مدیر کل گروسی برای پیش بردن یک تعامل سازنده با ایران جهت افزایش همکاری و پرداختن به موضوعاتی که نیاز است سریعاً حل شود، اعلام می‌کند.

ما سفر مدیرکل به ایران در ۲۲ تا ۲۳نوامبر ۲۰۲۱ را مورد توجه قرار می‌دهیم.

ما بر حمایت خود از مدیر کل تأکید می‌کنیم و صراحتاً به ایران فراخوان می‌دهیم که به‌طور سازنده و بدون هیچ تأخیر دیگری با آژانس وارد تعامل شود...

کشورهای زیر خود را با این بیانیه همراه می‌کنند: مقدونیه شمالی، مونته نگرو، صربستان، آلبانی، بوسنی و هرزه گوین، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ، اوکراین، جمهوری مولداوی، گرجستان و سن مارینو...(سایت اتحادیه اروپا ۴آذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b660118-62f4-4403-908e-02a0901c0ddb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات