728 x 90

بولتون می گوید تحریم های بیشتر آمریکا علیه ایران محتمل است

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا
جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا

روزنامه سعودی گازت به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، ۹نوامبر۲۰۱۸ نوشت: جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه گفت تحریم‌های بیشتری علیه ایران محتمل است و سخت‌ترین تحریمها که علیه تهران به اجرا در آمده تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد رژیم ایران و رفتار آن در خارج داشته است.

 

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: بولتون گفت دو دور تحریمهای یکجانبه آمریکا که توسط پرزیدنت ترامپ در اوت و سخت‌ترین آنها اخیراً در روز دوشنبه اعلام شدند، تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد ایران و رفتار آن در خارج داشته است.

بولتون در پاریس به خبرنگاران گفت فکر می‌کنم شما به مرور زمان شاهد تحریمهای بیشتری خواهید بود و اعمال شدیدتر تحریمها را خواهید دید.

در مورد این‌که تحریمهای ماههای آینده چه مواردی را هدف قرار خواهند داد او به خبرنگاران گفت کارهای دیگری وجود دارد که میتوانیم در زمینه تروریسم و ضدتروریسم انجام دهیم.

صندوق جهانی پول پیشبینی کرده است که این تحریمها باعث میشوند تا اقتصاد رژیم ایران در سال جاری با یک و نیم درصد و سه و شش دهم درصد در سال آینده در انقباض برود یعنی همان دردی که ترامپ گفته است اعمال می‌شود.

بولتون گفت «ما علائمی دیده‌ایم که این تحریمها بر فعالیتهای جنگ‌افروزانه ایران در عراق و سوریه و یمن تاثیر گذاشته است. این البته کافی نیست ولی شروع تاثیرات است».

وی افزود ما ادامه و تشدید نارضایتی سیاسی در داخل ایران را دیده‌ایم. این مخالفت ها هم‌چنان بارز می‌شوند. به‌لحاظ اقتصادی ارز ایران دارد به کف و صفر می‌رسد، تورم ۴برابر شده و روشن است که این کشور وارد رکود اقتصادی شود.

بولتون گفت به‌رغم این‌که معافیتهایی به بزرگترین خریداران نفت ایران شامل چین، هند و کره جنوبی داده شده ولی هدف، مانند گذشته، رساندن صادرات نفت ایران به صفر است.

جان بولتون افزود جای خرسندی است که امروز متوجه شدم قیمت نفت پایین آمده است. ما با سعودیها و اماراتیها و سایر تولیدکنندگان کار کرده‌ایم تا مطمئن شویم تولید نفت پایین نیاید و خریداران سنتی نفت ایران زیان نبینند.

گسترش تحریمها علیه فعالیتهای اتمی

گفتنی است روز جمعه ۱۸آبان ۹۷وزیران خارجه و دفاع دو کشور آمریکا و چین در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در واشنگتن شرکت کردند.

وزیر خارجه آمریکا در مورد دیدار با وزیر خارجه چین گفت:‌ من درخواست خودمان برای همکاری بیشتر چین در برخورد با برنامه‌های هسته‌یی و موشکی ایران و سایر فعالیتهای شرورانه این رژیم را ابراز کردم.

وزیر خارجه آمریکا در اشاره به گفتگو با مقامات چینی در مورد تحریمهای اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران افزود: ما امیدواریم که با دولت چین و شرکتهای انرژی چینی در این رابطه کار کنیم. رساندن درآمدهای نفت ایران به صفر یک بخش تعیین‌کننده این کارزار است و ما این موضوع را امروز مورد بحث و گفتگو قراردادیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b69a99c5-0dc7-4ca1-99ab-be348a9e358b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات