728 x 90

بوریس جانسون – فراخوان به یک توافق هسته‌یی جدید

بوریس جانسون  نخست وزیر انگلستان
بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان

پایگاه خبر رسانی واشنگتن اگزمینر در مطلبی نوشت: نخست‌وزیر انگلستان، بوریس جانسون با فراخوان به یک توافق هسته‌یی جدید با رژیم ایران به آمریکا پیوسته است.

بوریس جانسون روز دوشنبه اول مهرماه در مجمع عمومی سازمان ملل ‌متحد با قطع کردن رابطه با هم‌پیمانان اروپایی‌اش، آلمان و فرانسه، خواهان دورانداختن توافق هسته‌یی بر اساس مذاکرات انجام شده در دوره ریاست‌جمهوری اوباما در سال ۲۰۱۵شد.

جانسون گفت:«هر چند که شما به توافق هسته‌یی قدیمی با ایران اعتراض داشته باشید، اکنون زمان آن رسیده است که به جلو حرکت کنیم و یک توافق جدید انجام دهیم.»

 

در ادامه این مطلب آمده، جانسون گفت: با ارزیابی آمریکا مبنی بر این‌که رژیم ایران در پشت حملات اخیر علیه تأسیسات نفتی عربستان سعودی بوده موافق است.

واشنگتن اگزمینر در ادامه نوشت: ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل ‌متحد گفت: «به همین دلیل او یک برنده است و به همین دلیل است که بریتانیا موفق خواهد شد. من به بوریس بسیار احترام می‌گذارم و تعجب نمی‌کنم که او اولین کسی بود که از این [توافق] خارج شد و آن را دید.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a45903b1-ebc2-4309-8764-af082adf46ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات