728 x 90

بورل: انتظار هیچ پیشرفتی را در مذاکرات اتمی ندارم

جوزپ بورل
جوزپ بورل

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه‌شنبه ۲۹شهریور، در یک موضع‌گیری درباره توافق هسته‌یی با رژیم ایران اظهار داشت، انتظار هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات اتمی همزمان با برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در هفته جاری را ندارد.

وی در گفتگو با مجله «پولیتیکو» تأکید کرد که دیدار با ابراهیم رئیسی در نیویورک هیچ فایده‌ای برای پیشرفت در مذاکرات نخواهد داشت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: «طی سه ماه اخیر گام‌های مهمی برای نزدیک‌کردن نظرات برداشته شد، اما در هفته‌های اخیر شاهد دوری نظر مذاکره‌کنندگان بودیم».

بورل افزود: «هم اکنون مذاکرات متوقف شده و ما در بن‌بست قرار داریم چرا که پاسخ اخیر ایران ناامید کننده بود و با هدف رسیدن به توافق ارائه نشده بود».

همزمان نیز کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه ۲۹شهریور، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در مورد مذاکرات هسته‌یی با رژیم ایران اظهار داشت «هیچ پیشنهاد بهتری برای ایران» وجود ندارد و این برعهده ایران است که «تصمیم درست» بگیرد.

وزیر خارجه فرانسه پیرامون پیشنهادهای اتحادیه اروپا برای خارج شدن از بن‌بست مذاکرات با رژیم ایران گفت به نظر می‌رسد روزنه احیای برجام در حال بسته شدن است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8f818524-801a-4b35-a6e3-e043fdebbb45"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات