728 x 90

بلینکن: هیچ توافق هسته‌ای جدیدی با رژیم ایران روی میز نیست

آنتونی بلینکن
آنتونی بلینکن

خبرگزاری فرانسه روز ۷تیرماه نوشت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه گفت که پس از دیپلماسی آرام جدید بین دشمنان، هیچ توافق هسته‌یی جدیدی با رژیم ایران روی میز نیست.
بلینکن در شورای روابط خارجی در نیویورک گفت: «هیچ توافقی در آینده نزدیک وجود ندارد، حتی با وجود این‌که ما هم‌چنان مایل به کشف مسیرهای دیپلماتیک هستیم».
بلینکن درباره روابط آینده گفت: «ما به اعمال آنها نگاه می‌کنیم» و از رژیم ایران خواست دست به اقداماتی نزند که تنشها با آمریکا و خاورمیانه را تشدید کند.
... اما دیپلماتها می‌گویند که مذاکرات غیرمستقیم در ماه‌های اخیر با عمان به‌عنوان یک واسطه، با تمرکز بیشتر بر وضعیت زندانیان آمریکایی در ایران، از سر گرفته شده است.
بلینکن گفت که دولت بایدن با قدرتهای اروپایی و هم‌چنین رقبای خود یعنی چین و روسیه تلاشهای حسن‌نیت برای بازگشت انجام داده است و برای مدتی این امر ممکن به نظر می‌رسید. 
او گفت: «ایران یا نتوانست یا نمی‌توانست کاری را که برای بازگشت به تعهدات لازم بود انجام دهد».

 

میدل ایست آی، در همین روز نوشت: مذاکرات موقت هسته‌یی رژیم ایران به‌دلیل اختلاف‌نظر بر سر زندانیان آمریکایی به عقب افتاد
منابع ایرانی به میدل ایست ای می‌گویند مقامات آمریکایی خواهان آزادی چهارمین بازداشتی هستند و نهادهای رژیم ایران در مورد موافقت با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند
منابع ایرانی نزدیک به مذاکرات به میدل ایست آی گفتند که تلاش‌ها برای دستیابی به توافق هسته‌یی موقت بین ایران و ایالات متحده با شکست جناح‌های حاکمیت ایران بر سر خواسته‌های آمریکا در مورد آزادی زندانیان ضربه خورده است.
در اوایل این ماه، به نظر می‌رسید که تهران و واشنگتن پیشرفت خوبی در مذاکرات بر سر یک توافق موقت داشته باشند که در ازای محدود کردن غنی‌سازی هسته‌یی، برخی تحریم‌ها را کاهش می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e7304e26-a25b-4588-a340-2e5f8984f354"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات