728 x 90

بلینکن: پهپادهای استفاده شده توسط روسیه علیه کی‌یف «‌ساخت ایران» بوده است

آنتونی بلینکن
آنتونی بلینکن

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا چهارشنبه ۸ آذر، در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل گفت، اکثر پهپادهایی استفاده شده در بزرگ‌ترین حمله پهپادی روسیه علیه کی‌یف، پایتخت اوکراین، در هفته گذشته ساخت ایران بودند.

در همین رابطه زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، نیز در گفتگو با «فاکس‌نیوز» گفت: «ما پیام‌های زیادی به رژیم ایران دادیم که پهپاد به روسیه ندهید، مجوز تولید و ساخت کارخانه جدید تولید پهپادها را به آنها ندهید».
«وال‌استریت ژورنال» نیز نوشت: رژیم ایران پیش از این تسلیحات دیگری از جمله پهپاد، بمبهای هدایت‌شونده و گلوله‌های توپخانه به روسیه داده است.
مقامات آمریکایی نیز هشدار داده‌اند که رژیم ایران قصد دارد موشکهای کوتاه‌برد پیشرفته به روسیه در جنگ علیه اوکراین ارسال کند.
شایان ذکر است پایتخت اوکراین، روز شنبه چهارم آذر، هدف بزرگ‌ترین حمله پهپادی روسیه از زمان آغاز جنگ در اسفند ۱۴۰۰ تاکنون بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8a331cf-e171-410d-ac3e-d40341ec4720"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات