728 x 90

بلینکن: رژیم ایران خیلی سریع باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد دوباره درگیر مذاکرات بشود یا نه

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه ۲۳خرداد در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه کره جنوبی درباره بن‌بست برجام و محکومیت شورای حکام علیه رژیم آخوندی در پاسخ به خبرنگاران گفت: ایران تلاش کرده مسائل خارج از چارچوب برجام وارد این مذاکرات کند که هیچ جایی در این مذاکرات ندارند. بنابراین آنها باید تصمیم بگیرد و خیلی سریع باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند دوباره درگیر مذاکرات بشوند یا نه.

وزیر خارجه آمریکا گفت: تنشهای مختلفی در روزهای اخیر وجود داشته است. کارهای زیادی انجام شده است تا ببینیم که آیا می‌توانیم به پایبندی متقابل به برجام برگردیم. در کار با اتحادیه اروپا، در کار با شرکای اروپایی و هم‌چنین همکاری با چین و روسیه طی یک سال یا بیشتر. این در اساس به عهده رژیم ایران است که تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد دوباره وارد این توافقنامه بشود؟ آن چه ما شاهد بودیم این است که رژیم ایران تلاش کرده مسائل خارج از چارچوب برجام وارد این مذاکرات کند که هیچ جایی در این مذاکرات ندارند. بنابراین آنها باید تصمیم بگیرد و خیلی سریع باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند دوباره درگیر مذاکرات بشوند یا نه.

آنتونی بلینکن افزود: تا این نقطه که برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مهم بود که از طریق یک قطعنامه در شورای حکام آژانس نگرانی عمیق خود را در رابطه با عدم پایبندی ایران ابراز کند. رژیم ایران در پاسخ به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گامهای دیگری برداشته است که موضوعات از جمله بازگشت به برجام را باز هم چالش برانگیزتر می‌کند. چرا که ایران دوربینهایی که آژانس برای نظارت نصب کرده بود را قطع کرده است. یکی از منافع بزرگ برجام این بود که یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین نظام نظارت و راستی‌آزمایی بود که تاکنون برقرار شده بود. در صورتی که ایران این نظارت را از بین ببرد، همزمان بازگشت متقابل به برجام را بعیدتر می‌کند. در اساس موضوع به عهده ایران است و ما بر اساس اقدامات ایران، به‌زودی خواهیم دید که قصد دارد چه کاری انجام دهد. اقداماتی که تاکنون دیده‌ایم دلگرم‌کننده نیست.(سایت وزارت خارجه آمریکا ۲۳خرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/afc332a8-4f1a-4c0f-a547-bfc85682bfe8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات