728 x 90

بلینکن: در حال حاضر چشمان جهان به روی اعتراضات در ایران متمرکز است

کنفرانس مطبوعاتی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه
کنفرانس مطبوعاتی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه

کنفرانس مطبوعاتی مشترک آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز جمعه ۲۹مهرماه در کنفرانس مطبوعاتی به همراه کاترین کولونا همتای فرانسوی خود در حمایت از قیام سراسری مردم ایران گفت: در حال حاضر چشمان جهان به روی اعتراضات در ایران و شجاعت فوق‌العاده که جوانان ایران به‌خصوص زنان که با پذیرش ریسک زیاد ولی برای حقوق پایه‌یی‌شان ایستاده‌اند و برای آزادیهای پایه و با سرکوبی توسط دولت‌شان مقابله می‌کنند، متمرکز است.
بلینکن درباره انتقال پهپادهای رژیم ایران به روسیه که برای حمله به اوکراین استفاده شده است گفت: ما در نقل و انتقال تسلیحاتی هر کجا که این پهپادها که ایران به روسیه داده و هر سیستمی که ایران ممکن است درگیر آن باشد را ببینیم توقیف می‌کنیم و این را در هماهنگی با سایر کشورها انجام می‌دهیم. این تلاشی است که روزمره انجام می‌دهیم و سابقه‌اش هم به گذشته برمی گردد. ما مصمم هستیم تا علیه اینکار بایستیم.
کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه به تحریمهای این هفته اتحادیه اروپا علیه رژیم آخوندی اشاره کرد و گفت: در این هفته تحریم‌ها علیه ایران به‌دلیل تحویل تجهیزات نظامی به روسیه که علیه اوکراین استفاده می‌شوند در سطحی سیاسی در روز دوشنبه علیه رژیم ایران در نظر گرفته شد و روز گذشته هم نهایی و از امروز اجرایی شدند.(سایت وزارت امور خارجه آمریکا ۲۹مهر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/99ff16a2-a377-46d9-90b1-18a6e1401776"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات