728 x 90

بلینکن: ایران هم‌چنان به نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی ادامه می‌دهد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه ۲۲اردیبهشت در مراسم رونمایی از گزارش وضعیت آزادی مذهبی در جهان در سال۲۰۲۰، از نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی در کشورهایی چون رژیم ایران، ... ... . انتقاد کرد.

وی با اشاره به متن «گزارش سالانه حقوق اقلیت‌های مذهبی در جهان طی سال۲۰۲۰» گفت، ما ۲۳سال است که این گزارش را تهیه می‌کنیم. این گزارش، یک بررسی جامع از وضعیت آزادی مذهبی در حدود۲۰۰ کشور و منطقه در سراسر جهان را ارائه می‌کند و منعکس‌کننده تلاش جمعی صدها دیپلمات آمریکایی در سراسر جهان و دفتر آزادی بین‌المللی مذهبی ما در واشنگتن است.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه به محتوای این گزارش اشاره کرد و گفت، رژیم ایران هم‌چنان به ارعاب، آزار، اذیت و بازداشت اعضای اقلیتهای مذهبی، از جمله بهائیان، مسیحیان، یهودیان، زرتشتیان، مسلمانان سنی و دراویش ادامه می‌دهد.

ایران از سال۱۹۹۹ و ذیل قانون سال۱۹۹۸ آزادی مذهبی بین‌المللی به‌دلیل نقض شدید آزادی‌های مذهبی در زمره کشورهای با «نگرانی ویژه» قرار گرفته است (وب سایت وزارت‌خارجه آمریکا۲۲ اردیبهشت).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/54192b97-bf23-464b-8f5b-8d6c360de255"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات