728 x 90

بلگای بلژیک: دولت بلژیک انسجام خود را پس از سفر شهردار رژیم در تهران به بروکسل از دست داده است

عکس از بلگای بلژیک - اول تیر ۱۴۰۲
عکس از بلگای بلژیک - اول تیر ۱۴۰۲

خبرگزاری بلگای بلژیک روز اول تیر نوشت: دولت بلژیک پس از سفر شهردار رژیم تهران به بروکسل انسجام خود را از دست داده است.

خبرگزاری بلگا بلژیک افزود: وزیر امور خارجه بلژیک هم‌چنان با فشار مخالفان و شرکای ائتلافی حزب خودش روبه‌رو است. شرکای ائتلاف از او می‌خواهند به‌خاطر صدور ویزا برای شهردار رژیم عذرخواهی کند.

خبرگزاری بلگا خاطرنشان کرد با وجود اختلاف‌نظرهای موجود بین جناحهای حاکمیت در این مورد، ائتلاف حاکم ممکن است به خطر بیافتد.

لهبیب و نخست‌وزیر دی کرو (De Croo) مجبور شدند بعدازظهر چهارشنبه در کمیته روابط خارجی مجلس در برابر انتقادات از ویزاهایی که چهارده تن از هیأت رژیم ایران برای شرکت در یک کنفرانس بزرگ شهری در بروکسل دریافت کردند، ساعتها از خودشان دفاع کنند. پس از آن، حزب اپوزیسیون راست افراطی ولامس بلانگ (Vlaams Belang) درخواست رأی عدم اعتماد علیه نخست‌وزیر و لهبیب کرد.

 

دی کرو اعتراف کرد که این موضوع آنطور که باید انجام نشده بود، اما لهبیب هر گونه تخلف از سوی خودش را انکار کرد. او هم‌چنین نسخه‌ای از داستان را ارائه کرد که برخی آن را دروغ می‌دانند.

بر اساس این استماع، چندین حزب سیاسی می‌خواهند از لهبیب دوباره در پارلمان سؤال کنند. تصمیم باید تا روز جمعه گرفته شود، در غیراین صورت، این ائتلاف ممکن است در خطر باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f83a1601-813c-4e5e-84d0-80726fd18a17"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات