728 x 90

بلومبرگ: همزمان با ادامه اعتراضات، کارگران پالایشگاه آبادان اعتصاب کردند

سرکوب در ایران
سرکوب در ایران

بلومبرگ روز شنبه ۱۰دی و در آخرین روز سال میلادی درباره استمرار اعتراضات سراسری مردم ایران و پیوستن بخش‌های مختلف به آن نوشت: همزمان با ادامه اعتراضات، کارگران پالایشگاه آبادان اعتصاب کردند.
بلومبرگ در تشریح وضعیت انفجاری جامعه ایران و بر اساس گزارشهای مختلف نوشت: بر اساس گزارشها، اعتصاب بر تعمیرات و بررسیهای ایمنی تأثیر می‌گذارد. رسانه‌ها می‌گویند که نیروهای امنیتی به سوی معترضان [در شهر جوانرود] آتش گشودند. بر اساس گزارشها و تصاویر تأیید نشده، منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، کارگران بزرگترین پالایشگاه نفت ایران روز شنبه دست به اعتصاب زدند. اعتصابی که بر تعمیرات و بررسیهای ایمنی در این تأسیسات تأثیر گذاشت... . بنا بر گزارش رسانه‌ها، نیروهای امنیتی روز شنبه در شهر جوانرود در غرب نزدیک مرز عراق از گاز اشک‌آور استفاده کردند و به سوی تظاهر کنندگان ضددولتی تیراندازی کردند. فیلم‌ها درگیریهایی را در یک قبرستان در طی یک مراسم مذهبی سنتی به‌مناسبت برگزاری مراسم چهلم دست‌کم هفت نفر نشان می‌دهند. گروه‌های حقوق‌بشر می‌گویند [این هفت نفر] در بحبوحه ناآرامی‌ها در این شهر کشته شدند. سازمان حقوق‌بشری هه نگاو مستقر در نروژ، که تظاهرات‌های ایران را رصد می‌کند، گفت: روز شنبه پلیس ضدشورش یک جوان ۲۲ساله را در جوانرود به ضرب گلوله کشت و چند تن دیگر را زخمی کرد. فیلم‌ها نشان می‌داد مردی که گلوله به سینه‌اش اصابت کرده است روی برانکارد است... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10579c43-2553-4ea5-8733-1a51d8691249"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات