728 x 90

بلومبرگ: هزاران خانوار ایرانی بدون گاز در سرما ماندند

کمبود گاز در کشور
کمبود گاز در کشور

بلومبرگ روز ۲۴دی نوشت: هزاران خانوار ایرانی بدون گاز در سرما ماندند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دهها هزار ایرانی روز شنبه بدون گاز مورد نیاز برای گرم کردن خانه‌های خود باقی ماندند، زیرا هوای سرد غیرعادی سراسر کشور را فراگرفته است.

یعقوب علی نظری استاندار خراسان رضوی در تلویزیون رژیم گفت: تحویل گاز به حداقل ۹۰هزار کاربر مسکونی در شمال شرق استان خراسان رضوی تا شنبه شب قطع شد. هم‌چنین تدارکات در حداقل چهار منطقه دیگر مختل شد... مقامات روز یکشنبه دستور تعطیلی مدارس، ادارات دولتی و حتی مشاغل خصوصی در سراسر استان تهران را صادر کردند... .

 

بر اساس گزارش خبرگزاریهای حکومتی روز شنبه ادارات، بانکها و مدارس ۲۰ استان به‌دلیل کمبود گاز و سرمای شدید تعطیل اعلام شدند.

این استانها عبارتند از آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، اردبیل، البرز، تهران، خراسان شمالی، جنوبی و رضوی، سمنان، گیلان، سیستان و بلوچستان، قم، گلستان، قزوین، زنجان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، مازندران، همدان تعطیل است.

جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز رژیم اعلام کرد که وارد شرایط بحرانی گاز شده‌ایم و باید ۱۰۰میلیون مترمکعب در روز کاهش مصرف داشته باشیم تا از این اوضاع خارج شویم. مردم باید روزانه شش ساعت یکی از بخاریها را خاموش کنند.

در همین حال، استانداری رژیم در خراسان شمالی گفت: اکنون گاز تمامی صنایع بزرگ و کوچک استان از جمله گاز پتروشیمی خراسان واقع در شهرستان بجنورد و آلومینای ایران در جاجرم به‌دلیل افت فشار قطع شد.

آلومینای ایران که واحد منحصر به‌فرد تولید پودر آلومینا است که به‌عنوان ماده اولیه واحدهای تولیدی از جمله ایرالگو، المهدی، سالکو و نیز تولید شمش در جاجرم به مصرف می‌رسد.

گاز در خواف در استان خراسان رضوی که دمای آن منفی ۱۷درجه سلسیوس است، قطع شد.

فرماندار رژیم با وقاحت اعلام کرد که مردم لباسهای گرم بپوشند.

اوجی وزیر نفت رژیم نیز گفت: گاهش فشار گاز به‌خصوص در استانهای شمال شرق یک زنگ خطر است. وی پیش از این، اروپا را تهدید به زمستان سخت کرده و گفته بود:

آقای ثابتی انشاءالله خدا به همهٔ ما عمر بده ببینیم امسال چه زمستانی سختی در پیشه برای دنیا. به‌خصوص برای کشورهای وارد کننده انرژی به‌خصوص اروپایی‌ها خودشان دارند به خودشان ظلم می‌کنند.

این اظهارنظرهای شیادانه، به‌دنبال تشدید بحران گاز، به کمکشهای درون رژیم دامن زد.

آخوند رحمت‌الله بیگدلی نوشت: دولت رئیسی در زمستانی بدون برف و سوز و سرما هر روز ادارات و مدارس را به‌خاطر افت فشار گاز تعطیل می‌کند. اکنون کسانی که از زمستان سخت می‌گفتند بگویند در کدام کشور اروپایی ادارات و مدارس خود را تعطیل می‌کند؟

 

کارگزاران رژيم در دانشگاه دولتی گناباد، دانشجویان را مجبور به تخلیه خوابگاه کردند.

مسئولان دانشگاه دولتی گناباد در خراسان رضوی در حالی که دانشجویان خوابگاه‌ها با قطعی گاز و عدم وجود امکانات گرمایشی مواجه شده‌اند، آنها را مجبور به تخلیه خوابگاه‌ها و بازگشت به شهرهای محل سکونت خود کرده‌اند!

 

دانشگاه فردوسی مشهد - ضرب‌الاجل یک‌روزه برای تخلیه‌ی خوابگاه بخاطر نبود گاز

دانشگاه فردوسی مشهد عصر روز شنبه ۲۴دی به دانشجویان خوابگاهی خبر تعطیلی یک هفته‌ای دانشگاه و خوابگاه‌ را اعلام کرد.

طبق این اعلام دانشجویان تا ظهر فردا، ۲۵دی، موظف به تخلیه‌ی خوابگاه به مدت یک هفته هستند. همچنین بر اساس این اعلام به دانشجویان تا قبل از ساعت ۱۰:۳۰ امشب فرصت داده‌اند تا غذای یک هفته‌ی خود را لغو رزرو کنند. 
گفتنی‌ است طی دو روز گذشته خوابگاه‌های این دانشگاه با مشکل عمده‌ی گرمایشی مواجه بوده و  توان حل این مشکل را نداشته‌است و لذا به جای حل مشکل، تصمیم به تخلیه و فشار بر دانشجویان مبنی بر تعطیلی خوابگاه و محروم‌سازی آنها از امکانات رفاهی گرفته است. آن هم زمانی که بسیاری از این دانشجویان به خاطر شرایط پایان ترم نیاز به حضور در خوابگاه و دانشگاه‌ و استفاده از امکانات دارند. عصر روز شنبه دانشجویان در اعتراض به این محروم‌سازی در محل سرپرستی خوابگاه تجمع‌ کردند.

تجمع دانشجویان دانشگاه فردوسی در اعتراض به تعطیلی خوابگاه دانشجویان

جواد اوجی، وزیر نفت رژیم ایران، گفت که کمبود عرضه پس از آن تشدید شد که ترکمنستان در روز پنجشنبه صادرات گاز خود را برای تأمین نیاز داخلی خود متوقف کرد. ایران برای تأمین نیاز به مناطق شمالی خود به واردات متکی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75c6d998-96ba-4285-a0fe-7d60c38b1dc4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات