728 x 90

بلومبرگ: هر گونه توافق اتمی با ایران باید به کنگره برود

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

خبرگزاری بلومبرگ روز ۵خرداد درباره مذاکرات برجام و خوشبین نبودن آمریکا نسبت به رژیم ایران گفت: صداهای مثبتی از لغو تحریم‌ها رسیده است اما فکر می‌کنم که طرف آمریکا کمتر خوشبین است. به‌لحاظ توئیتهایی که روسها داده‌اند پیشرفت قابل توجه بوده است اما ممکن است تا انتهای این هفته به توافقی نرسند.

بلومبرگ گفت: صرف به توافق رسیدن به این معنی نیست که رژیم ایران بلافاصله به برجام بازگردد. حداقل ۲ماه طول می‌کشد به‌خصوص اگر دولت بایدن این توافق را مطابق قانون برجام۲۰۱۵ به کنگره بفرستد که عملاً قانونی در زمان پرزیدنت اوباما بود که کنگره لایحه‌یی را گذراند که می‌گوید هر گونه توافق اتمی با ایران باید به کنگره برود که این حداقل ۶۰روز طول می‌کشد.

و در هر صورتی اگر حتی شما بگویید دولت بایدن تصمیم بگیرد این را دور بزند که فکر نمی‌کنم اینکار را بکند آمریکا منتظر رژیم ایران خواهد شد تا از همه محدودیتها متابعت کند و تنها آن زمان است که از حق معافیت استفاده می‌کند. بنابراین زودترین زمان اوت خواهد بود و شاید بعد از آن طی سال جاری...

خبرگزاری بلومبرگ روز گذشته ۵خرداد گزارش داده بود رژیم ایران هم‌اکنون ۶۹میلیون بشکه نفت بی‌مشتری ذخیره شده در نفتکش‌ها در خلیج‌فارس دارد و منتظر فروش تدریجی آن بعد از لغو تحریم‌های آمریکا است.

در این گزارش آمده است بر اساس ارزیابی شرکت‌های مشاوره انرژی، رژیم ایران به غیر از ۶۹میلیون بشکه نفت ذخیره روی آب، حدود ۵۴میلیون بشکه نفت نیز در تأسیسات خشکی ذخیره کرده است.

تحریم‌های آمریکا طی سه سال گذشته باعث کاهش شدید فروش نفت ایران شده و تهران مجبور به ذخیره کردن دهها میلیون بشکه نفت بی‌مشتری خود شده است.

بنا بر گزارش اوپک، تولید نفت ایران از ۳.۸میلیون بشکه در روز در دوران قبل از تحریم‌ها به ۱.۹میلیون بشکه در سال گذشته سقوط کرد، اما در حال حاضر تولید روزانه نفت ایران نسبت به پارسال به ۵۰۰هزار بشکه افزایش یافته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b94d90a-6d59-451c-a6c4-1eadb3a3a3f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات