728 x 90

بلومبرگ: مرگ یک زندانی در ایران، بر نگرانی از امنیت معترضان می‌افزاید

زندان مرکزی کرج
زندان مرکزی کرج

خبرگزاری بلومبرگ روز شنبه ۲۶آذر در گزارشی درباره یورش نیروهای امنیتی رژیم آخوندی به زندان مرکزی کرج و کشته شدن یکی از زندانیان نوشت: مرگ یک زندانی در ایران، بر نگرانی از امنیت معترضان می‌افزاید.

بلومبرگ نوشت: رسانه‌های دولتی گزارش دادند که یک زندانی روز شنبه در یکی از زندانهای ایران جان خود را از دست داد، در حالی که نگرانیها در مورد امنیت زندانیان دستگیر شده در اعتراضات ضد رژیم افزایش یافته است. خبرگزاری جمهوری اسلامی به‌نقل از حسین فاضلی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گزارش داد: در «درگیری محدود» در زندان مرکزی کرج، یک زندانی بر اثر سنگ‌باران توسط سایر زندانیان کشته شد. فاضلی بدون اشاره به جزئیات این درگیری گفت که درگیری در جناح مجرمان مواد مخدر رخ داد و زندانیان تعدادی پتو را در حیاط زندان نیز آتش زدند. این زندان در حومه شهر کرج و در ۴۰کیلومتری غرب پایتخت، تهران است.

 

خاطرنشان می‌شود حدود ساعت ۵بعدازظهر روز شنبه ۲۶آذر ۱۴۰۱ پس از این‌که زندانیان در ۴سالن زندان مرکزی کرج در اعتراض به انتقال دست‌کم ۴زندانی برای اجرای حکم اعدام شروع به سر دادن شعار مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور کردند، تعدادی ماشین آتش‌نشانی، تعدادی نیروی گارد موتورسوار و تعدادی نیروی سرکوبگر با ماشین آمبولانس وارد زندان شدند.

به زندانیان شلیک شد. به‌طوری که صدای تیراندازی در بیرون از زندان قابل شنیدن بود. اخباری حاکی از شلیک به زندانیان و زخمی شدن تعدادی از زندانیان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. از شروع درگیری تلفن زندان را قطع کرده‌اند.

خبر دیگری حاکی از شکستن درب سالنها توسط زندانیان و درگیری است.

به‌اعتراف فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز یک نفر تاکنون کشته شده است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9a279f89-105f-43f4-a28f-a50197b960fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات