728 x 90

بلومبرگ: صادرات نفت ایران به پایین‌ترین حد خود در ۲۹سال گذشته رسیده است

کشتی نفتکش
کشتی نفتکش

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ عربستان سعودی در ماه گذشته میلادی تولید نفت خود را افزایش داده و جای سهم صادرات نفت ایران را گرفته است.

در این گزارش که روز دوشنبه ۱۳خرداد منتشر شده آمده است: صادرات نفت ایران به پایین‌ترین حد خود در ۲۹سال گذشته رسیده است. بنا‌ به این گزارش با افزایش تولید نفت خام از سوی عربستان سعودی، عراق و لیبی، بازار نفتی اوپک ثابت مانده است.

کشورهای عضو سازمان صادر کنندگان نفت(اوپک) حدود ۴۰درصد از نفت مورد نیاز جهانی را تأمین می‌کنند.

آمریکا ماه گذشته معافیت خرید نفت از رژیم آخوندی را در ادامه فشار حداکثری بر رژیم ایران لغو کرد.

 

برایان هوک نماینده ویژه آمریکا برای ایران روز گذشته گفت: نزدیک به ۳۰کشور که قبلاً نفت خام از ایران وارد می‌کردند ‌آن را به صفر رسانده‌اند.

وی که در یک نشست توجیهی مطبوعاتی صحبت می‌کرد، اظهار داشت: به‌دنبال تحریم‌های ما و اقداماتمان برای به صفر رساندن صادرات نفت از ایران، اقتصاد این رژیم در رکود است. تحریم‌های نفتی این رژیم را از ۵۰میلیارد دلار درآمد محروم خواهد کرد که ۴۰درصد بودجه سالانه آن را تشکیل می‌دهد و ما راههای دور زدن تحریم‌های رژیم ایران را می‌بندیم.

 

در خبری دیگر رویترز نوشت: برایان هوک گفت: پس از پایان معافیت از تحریم‌ها در ۱۲اردیبهشت، هر کشوری که اقدام به خرید نفت ایران بکند، تحریم خواهد شد و سیاست آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران قاطع است و هیچ تغییری نکرده است.

خبرگزاری رویترز روز سوم آذر ۹۸ نوشت: به‌دنبال تشدید تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران صدور نفت خام این اصلی‌ترین منبع درآمد ایران در ماه مه با شیب تندی به حدود ۴۰۰هزار بشکه در روز سقوط کرد. این رقم از طریق بررسی داده‌های نفتکشها و اظهارات دو منبع در این صنعت به دست آمده است. یکی از منابع به رویترز گفته است در دو هفته اول میزان صادرات ۲۵۰هزار بشکه در روز بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e15b5013-6062-4f55-ad57-2ce367eefc4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات