728 x 90

بلومبرگ: رژیم ایران با پاسخ ندادن به آژانس، مذاکرات اتمی در وین را پیچیده‌تر کرد

مذاکرات برجام در وین
مذاکرات برجام در وین

بلومبرگ درباره پاسخ ندادن رژیم به آژانس برای تمدید توافق مانیتورینگ آژانس نوشت: رژیم ایران مهلت خود را برای تمدید موقت نظارت هسته‌یی با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌یی را از دست می‌دهد.

نشریه تایم به‌نقل از بلومبرگ روز ۳تیرماه در مطلبی نوشت: رژیم ایران مهلت نیمه‌شب خود برای تمدید پیمان موقت نظارت هسته‌یی خود با بازرسان بین‌المللی را از دست داد، و این احتمال را ایجاد کرد که بتواند اطلاعات حساس غنی‌سازی را حذف کند و مذاکرات گسترده‌تر در وین برای احیای توافق هسته‌یی خود با قدرتهای جهانی را پیچیده‌تر کند.
بلومبرگ افزود: مذاکره‌کنندگان آمریکایی به سرپرستی رابرت مالی آماده می‌شوند تا در هفتمین دوره مذاکرات غیرمستقیم با رژیم ایران در مورد بازگرداندن توافق ۲۰۱۵ از اوایل هفته آینده به پایتخت اتریش بازگردند. با این حال، به‌گفته یک مقام دیگر که نخواست هویت او بابت مذاکرات خصوصی فاش شود، این تاریخ نیز می‌تواند در صورت عدم آمادگی سران تهران برای تعامل، به تعویق بیافتد.
یک مقام ارشد وزارت‌خارجه گفت: ایالات متحده و رژیم ایران هنوز مسائل مهمی دارند که باید حل شوند، که گمانه‌زنیها درباره قریب‌الوقوع بودن توافق را کاهش می‌دهد.
به گفته یکی از دیپلماتهای اروپایی که خواست نامش مشخص نشود، هر چه مذاکرات طولانی‌تر شود، احیای همان پادمانهای جلوگیری از شکست یک توافق و جمع‌آوری سریع سلاح، دشوارتر خواهد شد، زیرا مذاکرات خصوصی هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81554874-01a8-4fcd-9357-a0e722711ef5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات