728 x 90

بلومبرگ: رئیسی با بحران اقتصادی بود و نبود روبه‌روست

آخوند جلاد رئیسی
آخوند جلاد رئیسی

بلومبرگ روز ۱۰تیرماه درباره انتصاب آخوند جلاد رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور رژیم نوشت: در حالی که یک ماه به سوگند خوردن رئیس‌جمهور [جدید] ایران مانده است، ابراهیم رئیسی در مورد مشکلات زیادی که در انتظار اوست به‌طور روزانه توجیه می‌شود.

[این مشکلات از قبیل] حملات موشکی آمریکا علیه نیروهای شبه‌نظامی ایران در عراق و سوریه، حمله یک پهپاد اسراییل به یک کارخانه سانتریفوژ در نزدیکی تهران، درجا زدن گفتگوها با قدرتهای جهانی در وین و فراخوانها برای تحقیقات در مورد نقش او در اعدام‌های گسترده زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ در این کشور می‌باشد ….


اما مسلماً مهمترین مشکلی که رئیسی با آن روبرو است، اعتصابات و اعتراضاتی است که در صنعت حیاتی نفت ایران آغاز شده است ، جایی که کارگران از دستمزد پایین و شرایط بد کار خسته شده اند. این ناآرامی ها بر شدت بحران اقتصادی پیش روی رئیسی تأکید می کند. همچنین می تواند بحران جدی سیاسی را در ابتدای ریاست جمهوری او تحریک کند.

اگرچه فعالیت اتحادیه های صنفی مستقل در ایران ممنوع هستند ، اما فعالیت های کارگری در سال های اخیر بیشتر متداول شده است. زیرا اقتصاد ایران به دلیل سوء مدیریت فاحش ، فساد گسترده و محدودیت های اعمال شده توسط تحریم های ایالات متحده خفه شده است. در بسیاری از بخشها در سراسر کشور اعتراضات کارگران گسترده شده است.

میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته کمترین میزان بود و تعداد قابل توجهی از رای دهندگان رای های باطله را به صندوق انداختند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/acba81b1-66f2-4ace-b249-bcc5b0c83c0d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات