728 x 90

بلومبرگ: رد درخواست رژیم ایران برای خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ بازتابی از تعادل‌قوای موجود در خلیج‌فارس

سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰
سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰

خبرگزاری بلومبرگ از رد درخواست رژیم برای خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰توسط روسیه خبر داد و گفت پاسخ منفی روسیه به رژیم بازتابی از تعادل‌قوای موجود در خلیج‌فارس در بحبوحه بحران کنونی است.

در شرایطی که اجلاس سران کشورهای عربی و شورای همکاری خلیج‌فارس جنگ‌افروزی و تروریسم رژیم آخوندی را محکوم و آمریکا دست به افزایش نیرو در خلیج‌فارس و منطقه خاورمیانه برای مقابله با تهدیدات رژیم آخوندی زده است، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: روسیه درخواست رژیم ایران را برای خرید سیستم‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ را  رد کرده است. بلومبرگ افزود: واکنش روسیه به‌ درخواست رژیم ایران، بازتابی از تعادل قدرت در خلیج‌فارس است، یک مقام ارشد روسیه گفت که این درخواست توسط رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین رد شد.

 

بلومبرگ نوشت: روسیه معتقد است فروش این موشکها به رژیم ایران، تنش در خاورمیانه را تشدید خواهد کرد. جایی که یک رویارویی بین جمهوری اسلامی از یک‌سو و ایالات متحده و متحدان عرب آن در خلیج‌فارس مشاهده می‌شود. در ماه جاری میلادی دونالد ترامپ با اعزام نیروهای بیشتری از ایالات متحده به منطقه موافقت کرد و این امر پس از آن بود که رژیم ایران به حمله به تأسیسات نفتی عربستان و نیز چهار کشتی در فجیره متهم شده بود.

 

بلومبرگ افزود: روسیه و ایران در سالهای اخیر از ارتباطات سیاسی و نظامی نزدیک برخوردار بوده‌اند، اما نشانه‌هایی وجود دارد که مسکو به‌دنبال کاهش نفوذ رژیم ایران در خاورمیانه است، زیرا در پی آن است که از روابط خود با دیگر قدرتهای منطقه‌ای مانند عربستان سعودی و اسراییل محافظت کند.

روسلان پوخوف رئیس مرکز تجزیه و تحلیل استراتژی‌ها و فن‌آوری در مسکو گفت: "اگر روسیه تصمیم به ارائه سیستم دفاع موشکی اس ۴۰۰ به رژیم ایران بگیرد، این مسأله علیه منافع ملی روسیه خواهد بود چرا که هر گونه تقویت واقعی یا تخیلی رژیم ایران می‌تواند منجر به تشدید بحران شود. اگر روسیه واقعاً چنین درخواستی از رژیم ایران را رد کند، بدان معنی است که می‌خواهد روابط خود را با عربستان سعودی و اسراییل ادامه دهد و فرصتی برای مذاکرات با ترامپ داشته باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f9e6bec0-57d8-4ca8-9a2b-94bb9e2cb1b3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات