728 x 90

بلومبرگ: تزریق واکسن کرونا به ۱۲میلیون و ۳۰۰هزار نفر تابه‌حال در بزرگترین کارزار واکسیناسیون جهان

تزریق واکسن کرونا
تزریق واکسن کرونا

به گزارش بلومبرگ تاکنون به بیش از ۱۲میلیون و ۳۰۰هزار نفر در ۳۰کشور جهان واکسن کرونا تزریق شده و این بزرگترین کارزار واکسیناسیون در تاریخ بشر است.

اما رژیم آخوندی که حتی برحسب آمار جعلی و مهندسی شده‌اش جایگاه دوم و برحسب آمار واقعی در صدر جدول مرگ و میر کروناست، اصلاً در شمار ۳۰ کشوری که واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند قرار ندارد. رژیم به‌رغم هشدارهای متخصصان و حتی نهادهای بهداشتی خود رژیم، جز وعده‌های تو خالی و دم زدن از واکسن بی‌اعتبار داخلی، هیچ تلاش جدی برای این کار انجام نمی‌دهد. این عملکرد مجرمانه و ضدانسانی جز در چارچوب استراتژی خامنه‌ای و روحانی برای حداکثر تلفات قابل فهم نیست.

از سوی دیگر، آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل در واکنش به تلاش گسترده کشورهای مختلف برای خرید واکسن به هر شکل ممکن، نسبت به هر گونه رقابت ناسالم هشدار داد و نوشت: ناسیونالیسم در امر واکسن، نه فقط ناعادلانه بلکه محکوم به‌شکست است. اگر همهٔ کشورها ایمنی نداشته باشند، هیچ کشور ایمنی نخواهد داشت.

در هندوستان دومین واکسن کرونا نیز مجوز اضطراری گرفت. مقامات پزشکی هند که در روزهای گذشته به‌واکسن فایزر تأییدیه داده بودند، روز یکشنبه سوم ژانویه به‌واکسن دانشگاه آکسفورد نیز مجوز دادند.

در کارزار واکسیناسیون که به‌زودی در هند آغاز می‌شود، پزشکان و کادر درمانی در مرحله نخست، واکسینه می‌شوند. وزیر بهداشت هند در دهلی گفت قصد داریم در دهلی روزانه ۱۰۰هزار نفر را واکسینه کنیم.

در آمریکا واکسیناسیون از ۱۴دسامبر (۲۴ آذر) با اولویت کادر درمانی آغاز شد و تا کنون نزدیک به‌چهار و نیم میلیون نفر واکسینه شده‌اند که روزانه به‌طور متوسط نزدیک به ۲۱۵هزار نفر است.

در آلبانی دکتر میرا راکوتسولی معاون وزارت بهداشت این کشور گفت هزینهٔ خرید یک میلیون و ۱۴۰هزار دوز واکسن پرداخت شده و ۲۰درصد جمعیت این کشور در سه‌ماههٔ اول سال۲۰۲۱ واکسینه خواهند شد.

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد از ۲۳۰۹ تست کرونا در روز یکشنبه حدود ۱۹درصد مثبت بوده و ۴۴۷نفر بر بیماران کرونا افزوده شدند. در همین روز ۳نفر درگذشتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/af0a7fe9-e74b-4dae-a427-de82a51fc3c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات