728 x 90

بلومبرگ: اعتراضات مرگبار بی آبی در ایران رهبران آشفته‌اش را به چالش می‌گیرند

قیام خوزستان
قیام خوزستان

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی از یک هفته تظاهرات در شهرهای ایران؛ به تاریخ پنجشنبه ۳۱تیر؛ از کشته شدن مردم و شعارهایی بر علیه جمهوری اسلامی و رهبران آن خبر داد.
در بخشی از این گزارش آمده است: «در حالی که رسانه‌های ایران خبر از کشته شدن ۲غیرنظامی و یک مأمور پلیس در این درگیریها دادند هزاران نفر در این هفته در مناطق جنوبی استان خوزستان به‌دلیل کمبود آب اعتراض کرده‌اند. تصاویری که به‌طور گسترده در تلگرام و اینستاگرام منتشر شده، نشان می‌دهد که مردم شعارهایی برای آب و علیه جمهوری اسلامی سر می‌دهند. سایر کلیپهای به اشتراک گذاشته شده در توئیتر اعتراضاتی را ظاهراً در حومه شهر اصفهان، در مرکز ایران نشان داد، جایی که ساکنان آن نیز از کمبود آب شکایت کرده‌اند».
بلومبرگ در ادامه گزارش خود با اشاره به وضعیت خوزستان می‌نویسد: «این استان با وجود این‌که بزرگترین منبع درآمد خارجی ایران است، یکی از محروم‌ترین مناطق آن نیز است.
ساختمانها و زیرساختهای آسیب دیده در طول جنگ ۱۹۸۰ با عراق ترمیم نشده‌اند و مناطق مسکونی خالی هستند، که یادآوری دائمی جنگ و عدم توسعه خوزستان است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20ce0cf8-1016-448b-a153-ba0e9b01eec1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات