728 x 90

بلومبرگ: اتحادیه اروپا بار دیگر ایران را تحریم خواهد کرد

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

بلومبرگ روز ۲۷مهرماه نوشت: اتحادیه اروپا بار دیگر ایران را تحریم خواهد کرد.
جوهر فهرست تحریم‌های تازه رژیم ایران به سختی خشک شده است، اما اتحادیه اروپا در حال حاضر مجموعه دیگری از مجازات ها را در نظر گرفته است. مقامات اوکراینی بر استفاده از پهپادهای ساخت ایران در حملات روسیه در سراسر اوکراین از اواسط سپتامبر تأکید کرده‌اند.

چندین گزارش و ارزیابی‌های اطلاعاتی به این نتیجه رسیده‌اند که پهپادها به احتمال زیاد در طول تابستان برای استفاده در جنگ تحویل داده شده‌اند. اما کشورهای عضو قبل از تصمیم‌گیری در مورد تحریم‌های بیشتر علیه رژیم ایران مدرک می‌خواهند، که به‌شدت هر گونه چنین ادعایی را رد می‌کند. به احتمال زیاد اتحادیه اروپا در این هفته پیشرفت خواهد کرد و قصد دارد تا ماه نوامبر مجازات‌های جدیدی اعمال کند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز گذشته گفت: در عین‌حال، ناتو سامانه‌های پهپادهای ضدهواپیما را به اوکراین تحویل خواهد داد.

 

وال استریت ژورنال روز چهارشنبه ۲۷مهرماه نوشت: روز دوشنبه، گروهی از پهپادهای ساخت ایران به مرکز کیف حمله کردند و به زیرساخت‌های انرژی و حداقل یک بلوک ساختمانی مسکونی را تخریب کردند.
رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند، دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت که از آقای زلنسکی خواسته است که روابط خود را با تهران در نتیجه کمکهای نظامی ایران به روسیه قطع کند. وی هم‌چنین گفت که اوکراین یادداشتی را ارسال خواهد کرد که رسماً [از کشورهای غربی] سیستم‌های پدافند هوایی برای محافظت در برابر پهپادهای شاهد ایرانی را درخواست خواهد کرد.
روز سه‌شنبه، یک مقام ارشد نظامی ایالات متحده گفت که دولت بایدن در حال تلاش برای تحویل اولین سیستم موشکی پیشرفته سطح به هوای ملی یا NASAMS، یک سامانه با برد کوتاه و متوسط، به اوکراین در هفته‌های آینده است. کشورهای اروپایی نیز سیستم‌های دفاع هوایی مختلف ارائه خواهند کرد...

 

وال استریت ژورنال همچنین روز ۲۶مهرماه نوشت: پهپادهای ایرانی روسیه تهدید فزاینده‌یی برای اوکراین هستند. پشتیبانی نظامی تهران از روسیه روابط ایران با مسکو را برجسته می‌کند و رقبای خاورمیانه‌ای ایران را برای کمک به کیف تحت فشار قرار می‌دهد.
حمایت نظامی گسترش یابنده ایران از روسیه، چالش جدیدی را برای اوکراین و حامیان غربی آن ایجاد می‌کند، زیرا تلاش می‌کنند از ارائه امتیاز استراتژیک توسط هواپیماهای بدون سرنشین این کشور به مسکو جلوگیری کنند.
تحلیلگران می‌گویند که این امر هم‌چنین بر رقبای تهران در خاورمیانه فشار می‌آورد تا آنچه را که برای دفاع در برابر حملات هواپیماهای بدون سرنشین آموخته‌اند به اشتراک گذاشته و حمایت قاطع تری از اوکراین ارائه دهند...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/27dcae04-fc52-43ac-954e-80916f27b84a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات