728 x 90

بلومبرگ: آمریکا دلالها و شرکتهای مربوط به قاچاق نفت ایران را تحریم کرد

سکوی نفتی دریایی در نزدیکی جزیره لاوان
سکوی نفتی دریایی در نزدیکی جزیره لاوان

بلومبرگ روز جمعه ۲۲مرداد در گزارشی از تحریم‌های آمریکا علیه دلالان و شرکتهایی که به نیروی تروریستی قدس در قاچاق نفت رژیم ایران یاری می‌رساندند نوشت: ایالات متحده یک شخص و شرکتهایی را تحریم کرد که می‌گوید در شبکه قاچاق نفت از نیروی قدس سپاه پاسداران پشتیبانی می‌کردند، دخیل هستند.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا: این وزارتخانه، محدودیتهای مالی را برای محمود رشید عمور الحبسی یک دلال خارجی که با مقامات ارشد سپاه پاسداران کار می‌کرد و حمل محموله‌های نفتی رژیم ایران از جمله به مشتریان شرق آسیا تسهیل می‌کرد، اعمال کرد.

این تحریم‌ها شامل مشاغل مرتبط با الحبسی از جمله شرکت او که در عمان مستقر است به نام شرکت بین‌المللی نمر (Nimr International Llc) می‌شود. بنا بر اظهارات وزارت خزانه‌داری این شرکت، حمل و نقل نفت ایران را تسهیل می‌کرد. خزانه‌داری گفت هم‌چنین شرکت اوربیت پتروکمیکال

(Orbit Petrochemicals Trading Llc) مستقر در عمان که معاملات نفتی را برای مبهم ساختن دخالت سپاه پاسداران تسهیل می‌کرد.

بر اساس اظهارات وزارت خزانه‌داری آمریکا مقامات ارشد سپاه پاسداران از درآمد حاصل از صادرات نفت ایران برای کمک به تأمین مالی فعالیت‌های این گروه استفاده می‌کنند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌یی چندملیتی در مورد ایران با تشدید تنشها در بحبوحه مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جدید تندرو ایران، متزلزل شده است.

هم‌چنین موجی از حوادث اخیر از جمله حمله موشکی به اسراییل توسط شبه‌نظامیان حزب‌الله تحت حمایت ایران و حمله به یک نفتکش در سواحل عمان رخ داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e10b0e2e-fd98-4274-abe1-1a162210b62e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات