728 x 90

بسته شدن حساب‌های کاربری عوامل رژیم ایران توسط شرکت «اوپن ای آی»

شرکت اوپن آ ای
شرکت اوپن آ ای

شرکت هوش مصنوعی «اوپن ای آی» روز جمعه ۲۶مرداد با افشای دخالت‌های رژیم ایران در پخش اطلاعات جعلی با هدف تأثیر گذاری بر انتخابات آمریکا اعلام کرد یک کارزار یک گروه وابسته به جمهوری اسلامی را که از «چت‌جی‌پی‌تی» این شرکت برای تولید محتوای جعلی در سایتها و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کرد، کشف و مختل کرده است.
یکی از سایتهایی که روز جمعه توسط «اوپن‌ای‌آی» علامت‌گذاری شد، خود را «مقصد نهایی شما برای کشف حقایقی که نمی‌خواهند شما بدانید» معرفی کرده است و مقالاتی در انتقاد از تیم والز، یار انتخاباتی کامالا هریس نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۵ نوامبر ۲۰۲۴ منتشر کرده است.
سایت دیگری به نام «ایون پالیتیکس» نیز مقالاتی در انتقاد از دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه ریاست‌جمهوری آمریکا و دیگر چهره‌های محافظه‌کار مانند ایلان ماسک منتشر کرده است.
این در حالی است که شرکت مایکروسافت نیز هفته گذشته جزئیاتی در مورد هکرهای مرتبط با حکومت جمهوری اسلامی منتشر کرد که تلاش کرده بودند در ماه ژوئن سال جاری به حساب یک «مقام عالی‌رتبه» در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نفوذ کنند.
شرکت گوگل نیز تأیید کرد که هکرهای تحت حمایت جمهوری اسلامی ستادهای انتخاباتی کامالا هریس و دونالد ترامپ را هدف قرار داده‌اند.
بن نیمو، محقق اصلی تیم اطلاعات و تحقیقات شرکت اوپن‌ای‌آی، می‌گوید: «پس از اخبار منتشر شده توسط مایکروسافت، به ابزارهای جدیدی مجهز شدیم و از آنها برای شناسایی حساب‌های یاد شده استفاده کردیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d92b85a4-526d-44b7-b33a-d4f95880337c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات