728 x 90

بزرگداشت چهلم شهیدان قیام در کلیسای مرکزی لاهه

بزرگداشت چهلم شهیدان قیام در کلیسای مرکزی لاهه
بزرگداشت چهلم شهیدان قیام در کلیسای مرکزی لاهه
  • محکومیت کشتار قیام‌کنندگان توسط حکومت آخوندی
  • فراخوان به اعزام هیأت تحقیق سازمان ملل و محاکمه سران رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت
  • ژیلبر میتران: سکوت در مقابل جنایات این رژیم قابل پذیرش نیست

 

مراسم بزرگداشت چهلم شهیدان قیام سراسری مردم ایران با شرکت هموطنان آزاده و هواداران مجاهدین در کلیسای مرکزی شهر لاهه در هلند برگزار شد. کشیش Dernee در سخنرانی خود به قیام سراسری مردم ایران علیه ظلم و سرکوب رژیم آخوندی اشاره کرد و یاد شهیدان این قیام را گرامی داشت.

 

وی گفت:

"مردم ایران دوران بسیار تاریکی از تاریخ کشورشان را می‌گذرانند، در نیمه نوامبر امسال صدها هزار ایرانی به خیابان‌ها آمدند تا نقطه پایانی بر ۴۰سال سرکوب توسط رژیم حاکم در ایران بگذارند. اما به‌طرز وحشیانه‌ای سرکوب شدند. ۱۵۰۰کشته، ۴۰۰۰زخمی و ۱۲۰۰۰نفر دستگیر شدند. در میان کشته‌شدگان زنان و کودکان ۱۳و ۱۴ساله وجود دارد. بیایید با هم برای خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست دادند و برای آنهایی که الآن در زندانها زیر شدیدترین فشارها هستند و هم‌چنین برای کسانی که هیچ خبری از عزیزانشان ندارند که چه به سر آنها آمده است دعا کنیم چرا که ما معتقدیم همه انسان‌ها برای انتخاب سرنوشت و اعتقاداتشان باید آزاد باشند". 

 

ژیلبر میتران - رئیس بنیاد دانیل میتران- فرانس لیبرته

ژیلبر میتران رئیس فرانسه لیبرته-بنیاد دانیل میتران، طی سخنانی در این مراسم گفت:

رژیم آخوندها حاکم بر ایران در جریان قیام مردمی در بیشتر از ۱۶۵شهر در سراسر کشور با شلیک گلوله‌های واقعی به کشتار مردم پرداخت. به‌طور همزمان اینترنت را قطع کرد.  سپاه پاسداران شمار زیادی را هم دستگیر کرد. تاکنون بیش از ۱۵۰۰تن کشته و ۴۰۰۰تن زخمی و ۱۲۰۰۰تن دستگیر شده‌اند.

رژیم ایران حکومت ترور و بی‌قانونی است.

ژیلبر میتران در ادامه سخنان خود گفت: بنیاد دانیل میتران از بی‌عملی دولتهای اروپایی در محکوم کردن سرکوب خشن که به مردم ایران اعمال شده است ابراز تأسف می‌کند. این سازمان از فراخوان سازمانهای غیردولتی بیشمار دیگر مبنی بر اعزام کمیته‌های حقیقت‌یاب توسط سازمان ملل به ایران استقبال می‌کند. و خواستار آزادی فوری دستگیر ‌شدگان است.

 

ما امروز در لاهه، همراه با پاریس و تمامی پایتخت‌هایی در جهان که از طریق برگزاری چنین برنامه‌هایی این رژیم جنایت‌کار را محکوم کرده با قربانیان و خانواده‌های آنها همدردی و همبستگی خود را ابراز می‌داریم.

بنیاد فرانس لیبرته - دانیل میتران همراه با شما از دولتها، می‌خواهد فراتر از هشدارهای دیپلماتیک، به‌طور واضح و قاطع، این جنایات غیرقابل قبول را محکوم کرده و کلیه ابتکارات لازم برای بسیج جامعه بین‌المللی و سازمان ملل را بکار گیرند سکوت در مقابل جنایات این رژیم قابل پذیرش نیست زیرا رژیم آخوندی را در استمرار جنایاتش تشویق می‌کند

ژیلبر میتران تأکید کرد: اگر رژیم ایران در مقابل جامعه جهانی ناچار از شفافیت در مورد جنایاتش باشد آنچه که بی‌شک صورت خواهد گرفت این است که این رژیم در دسته رژیمهای جنایتکار علیه بشریت قرار می‌گیرد.

باشد که سال نو میلادی ۲۰۲۰ بازگشت نور و صلح به ایران باشد.

 

کورین میتران

 

خانم کورین میتران با یادآوری قتل‌عام ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی در سال ۶۷ به فرمان خمینی، گفت مردم ایران چهل است است گرفتار رژیمی شده‌اند که با قتل‌عام بر سر پا مانده است.

ما امروز در اینجا برای بزرگداشت ۱۵۰۰شهید در جریان قیام مردم ایران گرد آمده‌ایم.

آنها قدرت مقاومت و شورش را نشان دادند زیرا به یک ایران آزاد و دموکراتیک اعتقاد داشتند. هلند باید نقض حقوق‌بشر در ایران را در جلسات بین‌المللی محکوم کرده و از محاکمه سران دیکتاتوری مذهبی حمایت کند.

کورین میتران با اشاره به فراخوان خانم مریم رجوی برای اعزام یک هیأت حقیقت‌یاب به زندانهای ایران گفت:

جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل باید هر چه سریع‌تر اقدام کنند تا سرکوب و قتل گسترده مردم ایران را متوقف کرده و سران رژیم را به‌دلیل ارتکاب جنایت علیه بشریت مجازات کنند. این پرونده باید بسیار فوری ارزیابی شود.

 

در این مراسم یوری ین، هنرمند هلندی، برای ادای احترام به شهیدان قیام و گرامی‌داشت خاطره آنها به اجرای چند قطعه موسیقی پرداخت. وی در سخنانش با ابراز حمایت از قیام، با مردم ایران و خانواده‌های شهیدان ابراز همدردی کرد.

 

در ادامه این مراسم، نمایندگان انجمنهای زنان و جوانان هوادار مقاومت در هلند در سخنرانیهای خود ضمن بزرگداشت شهیدان قیام با آنها تجدید عهد کردند و بر پایداری خود و هر لحظه بودن با قیام تا سرنگونی رژیم پای فشردند.

      

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec622616-b4dd-40af-831a-8671d898e7c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات