728 x 90

بزرگداشت شهیدان حماسه ۱۹بهمن سال۱۳۶۰ در زندانهای اوین، گوهردشت و ارومیه

بزرگداشت شهیدان حماسه ۱۹بهمن سال۱۳۶۰ در زندانهای اوین، گوهردشت و ارومیه
بزرگداشت شهیدان حماسه ۱۹بهمن سال۱۳۶۰ در زندانهای اوین، گوهردشت و ارومیه

بزرگداشت شهیدان حماسه ۱۹بهمن سال۱۳۶۰ در زندانهای اوین، گوهردشت و ارومیه

در زندان اوین جمعی از زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین به تعداد شهدای ۱۹بهمن شمع روشن کردند و تنی چند از آنها درباره ویژگیها و تأثیر خون سمبل زنان مجاهد خلق اشرف رجوی و سردار شهید خلق موسی خیابانی و سایر شهیدان حماسه عاشورای مجاهدین سخنانی ایراد کردند و با نقل خاطراتی از شهیدان و ارزشهای درخشانشان بر ادامه راه شهیدان عهد و پیمان بستند.

یکی از زندانیان گفت: «بامداد ۱۹بهمن۶۰ در خیابان زعفرانیه صدای غرش مسلسلها به ناگهان خواب از چشمان ساکنان آن محله ربود. بیشتر از هفت ماه از ۳۰خرداد، آغاز مقاومت مشروع در ایران ارتجاع هار می‌گذشت و شعله‌های نبرد در سراسر ایران روشن شده بود. تعقیب مجاهدین خانه به خانه، محله به محله ادامه داشت و عکس اعدامیان تیتر همه روزنامه‌ها بود... اما حقیقت شهیدان ما بگونه‌ای دیگر است. آنان بر ابتذال بی‌شرم زمانه‌شان پنجه در افکندند و بر لبانشان فریاد هیهات منا الذلة غریو می‌داد. اشرف سمبل زن انقلابی مجاهد خلق، همان الگوی برجسته زنان بن‌بست شکنی که از جبر کور ارتجاع رسته‌اند، اینک در هزار کانون نبرد و مقاومت تکثیر شده است و موسی سردار مجاهدان، اسوه قاطعیت و صدق و فدا، حتی نامش خشم و کینه دژخیمان را تازه می‌کند.

 

یکی دیگر از زندانیان در سخنانش گفت: امروز روز بزرگیست. هر چند غم‌انگیز اما پر افتخار... . این روز را بهانه‌ای کنیم برای تجدید عهد با رهبرمان و راهمان که همانا راه آزادیست. و تجدید عهد با آرمان هایمان، با مرز سرخ هایمان با یاد و خاطره شهدایی که در سلاخ خانه زیر شدیدترین و ضدبشری‌ترین شکنجه‌ها تا آخرین نای وجودشان قیمت دادند و کوتاه نیامدند. پس باید با مقاومتمان، حرمت در و دیوارهای سلولها را که این همه شهید به خود دیده نگهداریم. صحبتم را با سخنرانی بیادماندنی سردار موسی به پایان می‌رسانم که می‌گوید: ممکن است ما را بکشید، ممکن است ما را زندانی بکنید اما نه! مجاهدین از بین رفتنی نیستند. این فکر باقی ماندنیست. چون حق است. این فکر جای خودش را در جامعه و تاریخ باز خواهد کرد. این پرچم اگر هم امروز از دست ما بیفتد، دست دیگری حتماً آنرا بلند خواهد کرد.

یکی از شرکت‌کنندگان ترانه سرود زیبایی را به یاد شهیدان خواند و به‌طور جمعی همراهی شد و در پایان زندانیان دعای اللهم انصرالمجاهدین، را به‌طور جمعی خواندند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم، هم‌چنین یاد شهیدان حماسه سیاهکل در ۱۹بهمن سال۱۳۴۹ را گرامی داشتند.

 

در زندان مرکزی ارومیه نیز جمعی از زندانیان سیاسی هوادار سازمان مجاهدین حماسه ۱۹بهمن سال۶۰ را به یاد اشرف زنان مجاهد سردار خیابانی و یاران شهیدشان گرامی داشتند. یکی از زندانیان با ذکر خاطراتی از روز ۱۹بهمن سال۶۰ درباره تأثیرات راهگشای خون شهید موسی خیابانی و شهید اشرف رجوی و سایر شهدای این حماسه کبیر سخنانی ایراد کرد. سپس تک‌تک زندانیان از خاطراتی که از جنایات رژیم در حق مردم و زندانیان سیاسی به‌خصوص مجاهدین دیده بودند سخن گفتند و با شهیدان تجدید عهد کردند که تا روز آزادی مردم ایران شورشی و جنگ‌آور بر آرمان آزادی مردم ایران از پای ننشینند.

 

در زندان گوهردشت نیز مراسمی توسط تعدادی از زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین به یاد اشرف و موسی و یارانشان برگزار شد و شرکت‌کنندگان بر عهد و پیمان خود تا آخرین قطره خون و تا روز آزادی مردم ایران تأکید کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b51a0de9-b104-458b-9daa-c7a1cb7466ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات